ارتقای سطح کیفی آموزش در مدارس علمیه شهرستانی ضرورت دارد

امام جمعه تبریز گفت: شکوفایی استعدادها در حوزه های علمیه و بهره گیری از معلومات اندیشمندان علمی و فقهی بسیاری از توطئه های استکبار را خنثی می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز(یکم مهر) در مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه خواهران آذربایجان شرقی، اظهار داشت: تحصیل بانوان در حوزه های علمیه و توسعه مدارس علمیه خواهران یکی از مهم‌ترین برکات انقلاب اسلامی ایران است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر لزوم ارتقای سطح تحصیلی طلاب خواهر خاطرنشان کرد: ارتقای سطح کیفی آموزش در مدارس علمیه شهرستانی ضرورت دارد.

رییس شورای عالی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که حوزه های علمیه خواهران باید در پاسخگویی به شبهات دینی فعالانه وارد میدان شوند، افزود:  دشمن در قالب جنگ نرم به دنبال شبهه افکنی در اعتقادات دینی نسل جوان است.

وی تصریح کرد: شکوفایی استعدادها در حوزه های علمیه و بهره گیری از معلومات اندیشمندان علمی و فقهی بسیاری از توطئه های استکبار را خنثی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: تلاش دشمنان بر این است که مسیر شتابنده پیشرفت و توسعه علمی و فناوری کشور را مختل کنند و به همین جهت در جا زدن در حوزه علمی به ویژه مراکز علمیه در بخش بانوان و آقایان جایز نیست.

وی با تأکید بر توسعه فعالیت های فرهنگی در مدارس علمیه گفت: این فعالیت ها در افزایش قدرت پاسخگویی به شبهات تاثیرگذار بوده و باید علاوه بر ارتقای تحصیلی طلاب، توجه به معنویت و اخلاق نیز سرلوخه حوزه های علمیه خواهران قرار گیرد.

کد خبر 835345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha