دوره آموزشی مبلغان فعال در اماکن متبرکه آذربایجان‌شرقی برگزار شد

نخستین دوره آموزشی مبلغان بومی فعال در امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان شرقی با شرکت ۴۵ روحانی حوزوی در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد فاضلی نسب» امروز در حاشیه این کارگاه آموزشی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق ابلاغیه سازمان برای حضور مبلغان دینی و روحانی به طور دائم در بقاع متبرکه و امامزادگان این دوره آموزشی برای توجیح و آمادگی بیشتر روحیان در طول سال برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف آذربایجان شرقی افزود: از آنجایی که برخی امامزادگان ما در برخی مواقع بیش از ۲هزار زائر را هم پذیرا هستند لازم است؛ برای پاسخ به مسائل شرعی، سخنرانی، رفع شبهات و تبلیغ دین در بقاع متبرکه حاضر باشند تا در جذب مخاطبان به اماکن مقدس قدمی مثبت برداشته باشیم.

وی ادامه داد: تفسیر قرآن و تحلیل تاریخی اسلام از مباحثی است که ابلاغ شده تا در اماکن مقدس و امامزاده ها مطرح و در سخنرانی ها ارائه شود تا روشنگری های لازم در این زمینه انجام گیرد

فاضلی نسب گفت: در این دوره آموزشی؛ حجت الاسلام حسینی در مورد اخلاق با رویکرد تبلیغ، حجت الاسلام محمد نظری ذر مورد تدبر در قرآن و روش‌های بیان تفسیر، حجت الاسلام شعبانی در مورد رسانه شناسی و سبک زندگی و همچنین حجت الاسلام مجتبی نظری در مورد آسیب شناسی در دین و اسلام تدریس کردند.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف آذربایجان شرقی در آذربایجان شرقی ۱۱۳ بقعه متبرکه به ثبت رسیده است که ۱۰۰ مورد از آنها فعال بوده زائر پذیر هستند.

کد خبر 835902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha