دانشگاه‌ها از تأثیرگذارترین دستگاه‌ها در زمینه محرومیت‌زدایی هستند

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین دستگاه‌ها در زمینه محرومیت‌زدایی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «ضیاء رضایی» در نشست با تعدادی از پژوهشگران و اساتید دانشگاه‌های ایلام با محوریت توانمندسازی و محرومیت‌زدایی خانواده‌های مددجوی این نهاد، اظهار کرد: با توجه به مأموریت‌ها و اهداف این نهاد، در سالهای گذشته از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی استان در راستای محرومیت‌زدایی، اشتغال و توانمندسازی خانواده‌های نیازمند به‌خوبی استفاده‌شده است.

 

وی افزود: استفاده از ظرفیت استارت آپ ها، دانشگاه‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان در زمینه ایجاد اشتغال و کارآفرینی و همچنین توانمندسازی خانواده‌های نیازمند از برنامه‌های مهم این نهاد بوده که امسال در همین زمینه چند همایش کارآفرینی با همکاری همین استارت آپ ها برگزارشده است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام تصریح کرد: وضعیت اقتصادی کشور در دو سال اخیر باعث گردیده که دولت در قالب تبصره 14 اجازه افزایش مددجویان این نهاد را تا سقف معینی صادر کند که در همین زمینه از آبان ماه سال گذشته تاکنون حدود 8 هزار نفر به جمعیت مددجویی این نهاد در استان ایلام اضافه شد.

 

وی ادامه داد: درحالی‌که تا آبان 97 جمعیت تحت حمایتی این نهاد در استان در حال کاهش و حدود 20 هزار خانوار بود در قالب همین تبصره جمعیت این مددجویان به حدود 29 هزار نفر رسیده که 13 درصد جمعیت این استان را شامل می‌شود.

 

رضایی ادامه داد: هدف اصلی از تحت حمایت قرار دادن این خانواده این است که این نهاد در آینده از طریق اشتغال و کارآفرینی زمینه توانمندسازی این خانواده‌ها را فراهم نماید.

 

در ادامه این نشست اساتید و پژوهشگران شرکت‌کننده نظرات و دیدگاه‌های خود را در زمینه کارآفرینی مددجویان و نیازمندان این استان ارائه و آمادگی خود را برای همکاری علمی و پژوهشی با کمیته امداد اعلام نمودند.

کد خبر 841380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha