فعالیت نزدیک به ۶۰۰ باشگاه ورزشی در استان یزد

شریعتی با اشاره به رشد ورزش همگانی و حرفه ای در سطح استان یزد گفت: نزدیک به ۶۰۰ باشگاه ورزشی در استان یزد فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « مسعود شریعتی» در نشست خبری به مناسبت هفته تربیت بدنی گفت: با توجه به کم تحرکی که امروز در جامعه گسترش پیدا کرده وظیفه ما ترویج ورزش و تحرک بدنی است تا بتوانیم جامعه ای سلام داشته باشیم.

 

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد خاطرنشان کرد:ما در تمامی پارک ها ورزش های مختلف را داریم و بیش از 595 باشگاه ورزشی در استان داریم که فعالیت های ورزشی را دنبال می کند.

 

وی افزود: از سال 193 که 180 باشگاه ورزشی داشتیم امروز به این میزان رسیده است تا به مردم خدمات ورزشی ارائه دهند.

 

شریعتی ادامه داد: آمار ورزشکارا سازمان یافته به بیش از 75 هزار نفر در سال جاری رسیده است که نشان از حضور مردم در عرصه رقابت های ورزشی است.

 

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد بیان کرد: بیش از 200 هزار نفر در ورزش های همگانی استان شرکت کرده اند که امیدواریم با توجه به گسترش بیماری های غیرواگیر در استان این میزان افزایش پیدا کند و مردم به فعالیت های مختلف ورزشی بپردازند.

 

شریعتی بیان کرد: در حوزه قهرمانی با توجه به برگزاری المپیاد استعدادهای برتر کشور بیش از 2600 نفر اعزام داشتیم و به همین میزان نیز میزبان بودیم که این می تواند تضمین ورزش کشور در آینده باشد.

 

وی افزود: در سال 98 در 5 رشته میزبان بودیم و بیش از 3 هزار نفر ورزشکار و خانواده ها در این دوره از المپیاد به یزد وارد شدند و در آینده نیز به دنبال میزبانی های بیشتر هستیم.

 

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد بیان کرد: در زمینه زیر ساخت نیز در سطح استان بیش از 43 پروژه نیمه تمام ورزشی فعال داریم که با توجه به فشارهای اقتصادی سعی کرده ایم آن را ادامه دهیم.

 

شریعتی گفت: در سه سال گذشته بیش از 87 پروژه تکمیل و به بهره برداری رساندیم و امیدواریم 43 پروژه نیز به بهره برداری برسد.

 

وی ادامه داد: عدم توازن در بحث سرانه ورزشی استان باعث فشار مضاعف بر اداره کل ورزش و جوانان شده است که رسانه می تواند به عنوان پشتوانه ای برای ما باشد و با همکاری دستگاه های مختلف این مشکلات را حل کنیم.

 

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد بیان کرد: بیش از 15 تیم در لیگ های برتر کشور داریم که رسانه ها بایستی این تیم ها را به مردم معرفی کنند.

شریعتی ادامه داد: 67 تیم در لیگ های کشوری داریم که بایستی از اسپانسرهای آنها تجلیل و قدردانی شود تا بتوانند بیشتر در این زمینه همکاری داشته باشند.

کد خبر 846572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha