نظارت بر انتخابات خواست مردم است

عزیزی با تأکید بر رعایت دقیق قانون و پرهیز از رفتارهای سلیقه‌ای در برگزاری انتخابات، گفت: نظارت بر انتخابات خواست مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «صمد عزیزی» امروز(۶ آبان) در جلسه مشترک اعضای ستاد انتخابات و هیأت نظارت بر انتخابات استان، در این جلسه با بیان اینکه انتخابات، آبرو و پشتوانه سیاسی نظام است، گفت: مجریان و ناظران انتخابات برای برگزاری انتخاباتی سالم، پرشور، بانشاط، رقابتی و با مشارکت حداکثری مردم تلاش می‌کنند.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نظارت بر انتخابات خواست مردم است، افزود: هیأت‌های نظارت بر انتخابات استان و شهرستان‌ها، معتقد و ملتزم به هماهنگی و تعامل با هیأت‌های اجرایی هستند.

وی با تأکید بر رعایت دقیق قانون و پرهیز از رفتارهای سلیقه‌ای در برگزاری انتخابات، گفت: قانون باید بدون کم‌وکاست چه در حوزه بررسی صلاحیت‌ها و چه در فرایند برگزاری انتخابات اجرا شود و هیچ‌کس خود را فراتر از قانون نداند.

عزیزی همچنین بر تسلط دست‌اندرکاران انتخابات نسبت به قوانین و مقررات انتخاباتی تأکید کرد و گفت: فرمانداران و هیأت‌های نظارت بر انتخابات در شهرستان‌ها باید با تعامل و هماهنگی کامل، به وظایف خود در چارچوب قانون عمل کنند.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان، نظارت بر فرایندها، ابعاد و مراحل انتخابات را مهم‌ترین وظیفه این هیأت عنوان کرد و گفت: تأمین سلامت انتخابات، جذب مشارکت حداکثری، حفاظت از حقوق داوطلبان و رأی‌دهندگان و صیانت از آرای مردم به عنوان حق‌الناس هدف شورای نگهبان است.

وی تأکید کرد: هیأت نظارت در برخورد با خاطیان و متخلفان انتخابات با هیچ کس تعارف ندارد و بر اساس قانون، شرع و اخلاق، از حق مردم در این زمینه چشم‌پوشی نمی‌کند.

کد خبر 847524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha