سیاست‌مداران ترسو مانع رسیدن جامعه به عزت می‌شوند/ احساسات در جهان غرب معنا ندارد

حجت‌الاسلام کلاته در رابطه باعزت اجتماعی افزود: سیاست‌مداران ترسو مانع رسیدن یک جامعه به عزت می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ «حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضانعلی کلاته عربی» در مراسم عزاداری و سوگواری دهه آخر ماه صفر المظفر که با حضور گسترده آحاد و اقشار مختلف مردم در محل مجمع عاشقان بقیع شهرستان اردکان برگزار شد بر لزوم بهره‌مندی از برکات و فیوضات روح‌بخش ایام باقی‌مانده از این ماه تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه باید شکرگزار توفیق عظیم حضور و شرکت در مجالس، برنامه‌ها و محافل پرفیض و نورانی عزاداری حضرت سیدالشهدا (علیه‌السلام) و اهل‌بیت (علیهم السلام) در ماه‌های محرم و صفر باشیم بیان کرد: به تعبیر مولای متقیان، حضرت امام علی (علیه‌السلام) قیمت هر انسان بدان چیزی است که وی آن را دوست دارد.

کارشناس مذهبی بابیان اینکه سه ضلع عزت در محورهای عزت‌نفس، عزت جامعه و عزت دین تعریف‌شده است؛ عصاره مکتب کربلای حسینی را عزت خواند و اذعان کرد: سیاست‌مداران ترسو مانع رسیدن جامعه به عزت می‌شوند به عبارتی این دسته از افراد موجب نفوذ ترس در اعضای سطح جامعه می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری قریب‌الوقوع انتخابات مجلس شورای اسلامی، قاطبه مردم را به انتخاب افراد اهل تقوا و خداترس توصیه کرد و اظهار داشت: فردی که متقی و اهل تقوا است هم خودش عزیز و صاحب عزت می‌شود و هم جامعه و ملت را به سمت عزت سوق می‌دهد.

مدیر موسسه تخصصی خطابه امیر بیان؛ ایستادگی مرحوم حضرت امام خمینی (رحمه‌الله علیه) در مقابل فشارهای مختلف و قدرت‌ها را به واسطه تقوای مثال‌زدنی بنیان‌گذار کبیر انقلاب شکوهمند اسلامی دانست و تصریح کرد: نباید فراموش شود که یک مسئول باید خداترس باشد که اگر این مبحث مهم تحقق یابد، جامعه‌ای عزیز می‌شود و به عزت می‌رسد.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه دروغ‌گویی یکی از ویژگی‌های فردِ ترسو است ابراز کرد: با درایت قابل‌توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی که نشان‌دهنده عزت معظم له است بساط فتنه گران در سال 88 جمع شد. شکست جبهه استکبار جهانی ازجمله انگلستان و آمریکا نیز درگرو وجود چنین روحیه‌ای در مسئولان است.

حجت‌الاسلام کلاته با تأکید بر لزوم ایجاد گروه‌های جهادی اثربخش در هیئات مذهبی گفت: دین مبین اسلام، دین عزیز است. در جهان غرب که اعضای جامعه به دنبال فردگرایی‌اند احساسات معنا ندارد اما در مقابل آن دین ما سرشار از محبت، عزت، عاطفه و احساسات است. مصداق مشهود آن نیز زندگی پرمهر و محبت حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) و حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) است.

وی یادآور شد: دین اسلام یک دین عقلانی است و امروز حتی بسیاری از فرایض و دستورات راستین اسلامی به لحاظ عقلانی مورد تأیید کارشناسان و صاحب‌نظران در سایر مناطق جهان واقع می‌شود. همچنین دین مبین اسلام بلندهمتی را نیز موردتوجه و تأکید دارد.

مدیر موسسه تخصصی خطابه امیر بیان در پایان بابیان اینکه والدین؛ دین را به خوبی و به زبانی رسا برای فرزندان خود توضیح دهند خاطرنشان کرد: اقدام قابل‌تحسین اخیر دانش‌آموز مسلمان ایرانی (که موفق به تصاحب مدال نقره شصتمین المپیاد جهانی ریاضی ۲۰۱۹ شده بود) در اقامه نماز بر روی پل لندن ازجمله رویش‌های امیدبخش کشورمان است.

کد خبر 847661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha