شناسایی بسترهای فساد امری لازم و ضروری است

حجت‌الاسلام درویشیان گفت: قوه قضائیه در کنار جدیت در مبارزه با فساد، شناسایی بسترهای فساد را نیز در سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام «حسن درویشیان» امروز(۸ آبان) در شورای اداری شهرستان بناب با اشاره به اقدامات دستگاه قضائی کشور در مسیر مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهار داشت: قوه قضائیه در کنار جدیت در مبارزه با فساد، شناسایی بسترهای فساد را نیز در سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده است.

رئیس سازمان بازرسی‌ کل کشور ادامه داد: بدون ملاحظه چپ و راست و وابسته‌های آقازاده‌ها با دانه درشت‌ها برخورد کرده و در کنار این مبارزه جدی از تولید ملی و سرمایه‌گذاری سالم و کارآفرین نیز که سربازان جبهه اقتصادی هستند، حمایت و پشتیبانی می‌کند.

وی افزود: اگر امروز قوه قضائیه پرچم مبارزه با فساد را جدی‌تر از گذشته به عنوان یک گفتمان مطرح می‌کند؛ همه به آن اذعان دارند که باید با فساد به‌طور صریح، ریشه‌ای و ساختاری برخورد شود.

درویشیان خاطرنشان کرد: اگر با فساد برخورد مناسبی نشود‌، نمی‌توانیم سرمایه‌گذاری سالمی داشته باشیم، از این رو نه تنها مبارزه با فساد سرمایه‌گذاری را دچار خدشه نمی‌کند، بلکه اعتماد سرمایه‌گذاران را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که هم اکنون 100 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور داریم؛ اظهار داشت: یکی از رویکردهایی که مورد تأکید قوه قضائیه و سازمان بازرسی‌کل کشور است، داشتن وظیفه نظارتی از سوی تمام مسؤولان دستگاه‌ها است.

رئیس سازمان بازرسی‌ کل کشور بر آشنایی مدیران دستگاه‌های مختلف با وظایف و قوانین روز تأکید کرد و گفت: برخی پرونده‌های مالی در دستگاه قضایی و سازمان بازرسی ناشی از عدم آشنایی مدیران با شرح وظایف خود است.

درویشیان، عدم پاسخگویی مناسب و شفافیت از سوی برخی مسؤولان را مورد اشاره قرار داد و گفت: مناقشات و بحث‌های سیاسی نباید مانع خدمت‌رسانی به مردم شود، چراکه تمام اقتدار و تداوم این نظام به‌واسطه مردم و ولایت است.

کد خبر 848198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha