تقویت قدرت بازدارندگی کشور از اهمیت زیادی برخوردار است

آل‌هاشم با اشاره به این‌که سلب آزادی و ابتکار عمل از دشمن در هر حوزه‌ای از اصول پدافند غیرعامل است، گفت: عملیات روانی علیه دشمن موجب تقویت قدرت بازدارندگی در برابر دشمن می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز(۸ آبان) در دیدار اعضای شورای پدافند غیرعامل استان اظهار داشت: حفظ تمامیت ارضی، امنیت ملی و استقلال کشور در سایه پدافند غیرعامل ممکن است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: باید در حوزه های عمرانی، زیربنایی، حمل و نقل و ارتباطات، غذا، آب، نیروی انسانی، انرژی رسانه ها، صنایع، امنیت و دفاع برنامه ریزی های صحیح انجام شود تا بتوان در مواقع بحرانی در برابر دشمنان مقاومت کرد.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از قوی ترین، با فهم ترین و باهوش ترین افراد در حوزه پدافند غیرعامل، افزود: اصول پدافند غیرعامل در بیشتر منابع علمی و نظامی در قالب اختفا، استتار، پوشش، فریب، تفرقه و پراکندگی، مقاوم سازی استحکامات و اعلام خبر بیان شده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که نیازمند توجه به اصول پدافند در تمام عرصه ها هستیم، ادامه داد: اگر پدافند غیرعامل به طور صحیح در جامعه توسعه نیابد کشور در معرض تهدیدهای خطرناک و غیرقابل جبران ناپذیری قرار می گیرد.

آل‌هاشم ادامه داد: حفظ بنیه دفاعی کشور، کاهش قابلیت و توان سامانه‌های شناسایی دشمن، هدف یابی و دقت هدف گیری و کاهش آسیب پذیری، خسارت و صدمه به تاسیسات، نیروی انسانی و مراکز حساس و حیاتی در برابر عملیات و تهدیدهای دشمن از اهداف پدافند غیرعامل است.

وی با اشاره به این‌که سلب آزادی و ابتکار عمل از دشمن در هر حوزه‌ای از اصول پدافند غیرعامل است، ادامه داد: فریب و تحمیل هزینه بیشتر به دشمن، عملیات روانی علیه دشمن موجب تقویت قدرت بازدارندگی ما در برابر دشمن می شود.

همچنین «محمدباقر آقایی»، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه پدافند غیرعامل استان پرداخت.

کد خبر 848166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha