مبارزه با فساد در تمام سطوح اولویت قوه قضائیه است

حجت الاسلام بهرامی گفت: کسب رضایت مردم، مبارزه با فساد در تمام سطوح اداری، نظامی و قضایی، و همچنین فعالیت جهادی؛ اولویت قوه قضائیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «شکرالله بهرامی» عصر امروز(۸ آبان) در دیدار با مدیران شهرستان سراب گفت: کسب رضایت مردم، مبارزه با فساد در تمام سطوح اداری، نظامی و قضایی، و همچنین فعالیت جهادی؛ اولویت قوه قضائیه است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: مسؤولان قضایی با سفر به مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها ضمن بررسی کمبودها و شناسایی ظرفیت ها، سعی در ارائه برنامه های جدید و تحولی عظیم در این قوه دارند.

وی با تاکید بر ضروت اجرای صحیح عدالت، در قوه قضائیه افزود: گره گشایی از مشکلات مردم و گسترش عدالت در مراکز استان‌ها، از دیگر اهداف سفرهای استانی رییس قوه قضائیه است.

بهرامی با اشاره به کاهش جرائم در نیروهای مسلح گفت: با اقدامات پیشگیرانه و اجرای برنامه های آگاه سازی میزان تخلف و جرم در نیروهای مسلح رو به کاهش است و این سازمان با رصد و برخورد جدی و سازنده،سعی در حذف تخلفات دارد.

همچنین رئیس دادگستری سراب هم در این نشست تعداد پرونده های ورودی و مطروحه را در سال گذشته 25 هزار پرونده اعلام کرد و افزود: بیش از 95 درصد این پرونده ها مختومه شده است.

مهدی شمسی، با اشاره به كمبود نيروي انساني گفت: هم اكنون دادگستري اين شهرستان، با 10 قاضي و 35 كارمند مشغول ارائه خدمات به مردم است كه اين تعداد نیرو جوابگوي میزان مراجعات نيست.

وی با بیان این‌که دادگستري سراب با 40 درصد نيروي موجود در كادر قضايي و 45 درصد در بخش اداري فعاليت مي كند، گفت: توهین، ضرب و جرح و اختلافات ملکی از بیشترین پرونده های ورودی به این دادگستری است.

 

کد خبر 848276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha