مرکز مراقبت‌های الکترونیکی زندانیان افتتاح شد

نخستین مرکز مراقبت‌های الکترونیکی زندان‌های کشور با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در تبریز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، طرح نظارت الکترونیکی در قانون مجازات اسلامی مصوب ۹۲ پیش بینی شده و به موجب ماده ۶۲ قانون مذکور در جرائم تعزیری از درجه پنج تا درجه هشت، دادگاه می‌تواند در صورت وجود شرایط مقرر در تعویق مراقبتی، محکوم به حبس را با رضایت وی در محدوده مکانی مشخص تحت نظارت سامانه الکترونیکی قرار دهد.

بنابر این گزارش، کسانی که مشمول حبس تا ۵ سال هستند و یا جزای نقدی تا ۱۸ میلیون تومان دارند در صورت وجود سایر شرایط مشمول این سامانه قرار می‌گیرند. با اجرای این طرح محکومین به حبس با رضایت خود زندانی و در محدوده مشخص سامانه الکترونیکی تحت نظارت قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در جریان افتتاح این مرکز گفت: راه اندازی مراکز مراقبت های الکترونیکی سهم خوبی در کاهش جرایم و کاهش جمعیت کیفری و نیز انسجام خانواده ها دارد.

جهانگیر با بیان این‌که هم اکنون در ۲۰ استان دیگر در حال آماده سازی برای راه اندازی این مراکز هستیم، خاطرنشان کرد: این مراکز علاوه بر کاهش آسیب های زندان به فرایند باز اجتماعی کردن زندانیان کمک می کند.

وی با بیان این‌که این مراکز با همکاری مرکز فناوری قوه قضائیه راه اندازی می شوند، ادامه داد: مهمترین ویژگی این طرح اجرای آن توسط متخصصان داخلی است.

 

کد خبر 848656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha