تمامی پرونده‌هایی که دغدغه مردم بوده در اولویت رسیدگی است

رئیس قوه قضائیه در جمع خبرنگاران تبریز گفت: مقرر شد تمامی پرونده‌هایی که به دغدغه مردم استان تبدیل شده در اولویت رسیدگی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، آیت الله «سیدابراهیم رئیسی» شب گذشته در نشستی با اصحاب رسانه استان در تبریز به تشریح نتایج سفر یک روزه خود به آذربایجان‌شرقی پرداخت و اظهار داشت: جلسه شورای عالی قوه قضاییه در استان با بررسی‌ها و نتایج مطلوبی همراه بوده است.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: ۱۷ گروه از معاونان و مسؤولان قوه قضائیه به شهرستان های استان اعزام شده و مسائل هر منطقه را بررسی کردند  که گزارش‌های خود را در این جلسه ارائه کردند؛ پیش از این نیز گروهی ۴۰ نفره به استان اعزام کرده بودیم تا مسایل استان را بطور کارشناسی بررسی کنند.

وی افزود: گروه‌های اعزامی گزارش‌های خود را در جلسه مطرح کردند و در این رابطه نزدیک ۶۰۰ میلیارد ریال از بودجه قوه قضائیه و بودجه استانی برای رفع مشکلات دادگستری‌ها، پزشکی قانونی، زندان‌ها و برخی بخش‌هایی که مشکلات جزئی داشتند؛ فعلا اختصاص یافت تا بتوانیم در بودجه سنواتی پیش بینی برخی نیازمندی‌ها را لحاظ کنیم.

رئیسی ادامه داد: مردم شجاع، زمان‌شناس، انقلابی و با غیرت دینی آذربایجان شرقی در تمامی عرصه ها خوش درخشیده و در طول تاریخ نیز هرکجا نیاز بوده به صحنه آمده‌اند.

وی با بیان این‌که خدمتگزاری به این مردم افتخار بوده و تلاش ما نیز به حداقل رساندن مشکلات مردم استان است، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا تولید کنندگان و کارآفرینان استان در مسیر فعالیتی خود مشکلی نداشته باشند.

رئیس قوه قضائیه افزود: در جلسه شورای قضایی استان پرونده‌های مختلفی را بررسی کردیم و مقرر شد تمامی پرونده‌هایی که به دغدغه مردم استان تبدیل شده در اولویت رسیدگی قرار گیرد.

وی افزود: هر کجا با فساد مقابله شود، زمینه برای رونق تولید آماده می‌شود و در حقیقت فساد، چوبی در چرخ تولید است که اگر برداشته شود چرخ‌های تولید به حرکت درمی‌آید.

رییسی در بخش دیگری با تأکید بر مقابله با بروکراسی اداری گفت: باید زمینه فعالیت تولیدکنندگان تسهیل یاافته و زمینه فساد از بین برود، تاکید ما در این رابطه اجرای کامل قوانین مصوب حوزه تولید است.

وی افزود: امروز نیازمند انسجام جدی هستیم و دانشگاه‌ها و اساتید با یک امید قطعی حرکت کنند و بدانند که گره‌های این کشور به دست توانای جوانان و نخبگان این کشور گشوده می‌شود.

کد خبر 848658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha