نمایشگاه مطبوعات به صورت مستقل برگزار شود

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: در کنار نمایشگاه کتاب، رسانه‌ها نیز نمایشگاه باشکوه و پربازدید داشتند ولی بنده پیشنهاد می‌دهم تا این نمایشگاه به صورت مستقل برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاه به سفر رئیس قوه قضائیه و شورای عالی قضایی به استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: توصیه های آیت الله رئیسی باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: انتظار داریم تا مسؤولان هفته‌ای یکبار در اتاق خود را برای شنیدن مطالبات مردم بدون هرگونه تماس و سفارش باز کنند. 

وی خاطرنشان کرد: طی ماه های گذشته افراد فاسد در قوه قضائیه از سوی رئیس قوه برکنار شده و ما آرزوی موفقیت در امر مبارزه با فساد و بی‌عدالتی برای آیت‌الله رئیسی داریم. 

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات رهبری در دانشگاه افسری و پدافند هوایی ارتش اظهار داشت: از دیدگاه رهبر انقلاب؛ بزرگترین لطمه‌ای که دشمنان می‌توانند به یک کشور بزنند؛ سلب امنیت آن کشور است. 

آل هاشم افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند در دنیا قدرت‌های استکباری امروز بیشتر از همه از جمله آمریکا، سرویس‌های اطلاعاتی غربی با پول پشتوانه‌ای خود در منطقه آشوب برپا می‌کنند و در کشور همسایه می‌خواهند امنیت را از بین ببرند که این بدترین دشمنی و خطرناکترین کینه‌ورزی علیه یک ملت است.  

امام جمعه تبریز ادامه داد: کشورهایی مانند عراق و لبنان که درگیر مشکلات هستند، اولویت فعلی‌شان جلوگیری از ناامنی است، امروز وظیفه نیروهای مسلح؛ حفظ هوشیاری در مقابل هر توطئه و فتنه‌ای است تا بتوانند در مقابله فتنه های دشمن ایستادگی کنند.

وی با تأکید بر حفظ بصیرت در مقابل دشمنان گفت: انتظار داریم نیروهای مسلح خوشبینی ساده‌لوحانه نسبت به دشمن نداشته باشند و هیچ‌گاه از حرکات دشمن نباید چشم بردارند و این که دشمن را حقیر و ناتوان بشماریم یک کار اشتباهی است. 

آل هاشم ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب همچنان تاکید دارند که وقتی پیروز شدیم در برابر پیروزی مغرور نباشیم؛ از این رو ما هم اعلام می‌کنیم در برابر توطئه اخیر دشمن در عراق و لبنان، مردم قهرمان آنان همچنان مثل گذشته در برابر توطئه ایستاده‌اند قطعاً در این مرحله نیز در برابر هرگونه فتنه‌گری و توطئه جدید آماده ایستادگی کامل هستند.

نمایشگاه مطبوعات به صورت مستقل برگزار شود

 امام جمعه تبریز با اشاره به مسائل فرهنگی تبریز در هفته‌های جاری گفت: یکی از کارهای فرهنگی برپایی نمایشگاه کتاب است که با شکوه برگزار شد و در واقع باید همه با کتاب مانوس شوند و شاید کتاب‌های دیجیتالی هست ولی هیچ چیزی جای کتاب و صفحات آن را نمی‌گیرد. 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که از مسؤولان می‌خواهیم تا نمایشگاه مطبوعات را مستقل برگزار کنند، افزود: در کنار نمایشگاه کتاب، رسانه‌ها نیز نمایشگاه باشکوه و پربازدید داشتند ولی بنده پیشنهاد می‌دهم تا این نمایشگاه به صورت مستقل برگزار شود. 

وی با اشاره به اکران فیلم سینمایی "منطقه پرواز ممنوع" گفت: این فیلم از هفته بعد در دو سینمای تبریز اکران خواهد شد و از خانواده‌ها می‌خواهیم در کنار هم آن را به تماشا بنشینند. 

آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت ۱۳ آبان روز بسیج دانش‌آموزی و شهادت شهید فهمیده اظهار داشت: ۱۳ آبان ماه بستر پیدایش حوادث مختلفی بوده که در شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقش بزرگ و سرنوشت‌ساز دارد و روز فراموش نشدنی در تاریخ انقلاب است.

وی افزود: این روز سه مناسبت، روز تبعید امام رحمت‌الله در سال ۴۲، شهادت جمع زیادی از دانش‌آموزان و دانشجویان در سال ۵۷، تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان در سال ۵۸ است که امام آن را انقلاب دوم نام بردند. 

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: تسخیر لانه جاسوسی با توجه به ابعاد گستره ملی، اهمیت و جایگاه مهمی دارد، زیرا این اقدام شجاعانه یکی از حرکات‌ها در تاریخ انقلاب اصیل و مردمی جهان بود که توانست از یک طرف شوکت و ابهت امپریالیسم آمریکا را در هم شکسته و اوج ذلالت آنها را به رخ بکشد همچنین فریاد مظلومیت مسلمانان را در گیتی طنین‌انداز کند و این است که ۱۳ آبان ماه روز مبارزه با آمریکا می‌باشد. 

آل‌هاشم ادامه داد: هفته وقف نیز یکی از مناسبت‌های هفته می‌باشد به طوری‌که پیامبر اکرم(ص) اولین واقف است و هر کسی که وقف کند یک یادگار جاودان از خود بر جای می‌گذارد. 

امام جمعه تبریز با اشاره بر اینکه در سایه وقف تولید ملی رشد یافته، درآمد سرانه افزایش می‌یابد، فقر کاهش می‌یابد، افزود: خیّری به نام مردانی آذر از جمله این واقفان بزرگ است که یک بیمارستات بزرگ برای درمان کودکان وقف کرده است. 

وی یادآور شد: امروز سالروز چهلمین سال شهادت شهید محراب آیت‌الله قاضی طباطبایی است که هیچ کسی تلاس مجاهدانه او را فراموش نمی‌کند که چه نظراتی علیه رژیم ستم‌شاهی و حمایت از امام رحمت‌الله را از یاد نمی‌بریم که به حق او را خمینی آذربایجان نامیدند. 

امام جمعه تبریز گفت: منزل این علامه پایگاه و مرکز فعالیت‌های انقلاب بود و او فردی قاطع، محکم، شجاع بود و وقتی نام او می‌آمد، ستون‌های دشمن به لرزه در می‌آمد. 

کد خبر 848769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha