تفرقه افکنی بین مسلمانان از اصلی ترین برنامه های دشمنان است

حجت الاسلام طالبیان گفت: تفرقه افکنی بین مسلمانان از اصلی ترین برنامه های دشمنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام محمد رضا طالبیان در خطبه های این هفته نماز جمعه اشکذر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به ۱۶ ربیع الاول سالروز اولین اقامه نماز جمعه پیامبر اکرم (ص) در مدینه به روایتی در باب نماز جمعه پرداخت و گفت: پیامبر اکرم (ص) آنقدر در مورد اهمیت نماز جمعه سفارش نمودمد که عده ایی از پنجشنبه خود را برای نماز جمعه آماده می کردند.

امام جمعه اشکذر ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: اگر کسی غسل جمعه را به جا آورد، اول وقت به نماز جمعه برسد، نزدیک خطیب جمعه بنشیند، خطبه‌های را گوش کند و در هنگام خطبه‌ها کار لغوی انجام ندهد، هر قدمی که بر می‌دارد ثواب یک سال روزه و نماز برای او ثبت می‌شود.

وی در ادامه با تبریک ۱۷ ربیع سالروز، ولادت خاتم انبیاء (ص) و امام صادق (ع)، افزود: از ۱۲ ربیع تا ۱۷ به هفته وحدت نام‌گذاری شده است و در باب اهمیت همین بس که می بینیم بر هم زدن وحدت بین مسلمانان جزء برنامه های اصلی دشمنان بخصوص صهیونیسم قرار دارد.

طالبیان به اهمیت وحدت از دیدگاه قرآن اشاره کرد و گفت: خدا در قرآن مجید همه مسلمانان را دعوت به وحدت کرده و از تفرقه دور داشته است، نتیجه این وحدت نیز نزدیکی قلوب می‌داند.

امام جمعه اشکذر بابیان اینکه امنیت و موفقیت‌های امروزه ایران اسلامی ناشی از وحدت است، اظهار داشت: حضرت امیرالمؤمنین (ع) نیز بارها در خطبه‌هایشان بسیار مردم را از تفرقه بر حذر داشتند و شایسته است مردم کاری که منافات با دستور ائمه داشته باشد را انجام ندهند.

کد خبر 851596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha