دین و هویت دینی در مدارس و دانشگاه ها با جدیت پیگیری شود

آیت الله ناصری یزدی با اشاره به اهمیت ورود رئیس جمهور به مساله فرهنگ کشور گفت: دین و هویت دینی در مدارس و دانشگاه ها با جدیت پیگیری شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از یزد، « آیت الله محمدرضا ناصری » در مراسم استقبال از رئیس جمهور در میدان امیر چخماق یزد گفت: در جلسات مختلف مسائل مربوط به استان شامل آب، راه ها، فضای، ریلی، کشاورزی، اشتغال مورد بحث قرار گرفته است که الحمدالله قول های خوبی داده اند

 

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: از رئیس جمهور می خواهیم که در تمام مصوبه ها وارد شده و جدیت کنند تا آنها اجرایی شود و در دفتر کارهای نماند و زودتر جامه عمل پوشانده شود.

 

وی ادامه داد: دومین خواسته در ارتباط با مساله فرهنگ است زیرا فرهنگ دینی و اصل حرکت انقلاب بر اساس فرهنگ دینی و آرمان های امام حسین (ع) است و باید توجه داشت که امام که پایه گذار جمهوری اسلامی شدند و انقلاب را بر اساس تدین و دین باوری این را شکل دادند و همه ما وظیفه مندیم که جامعه را به این سمت هدایت کنیم زیرا در انقلاب، یکی از بزرگترین امتیازات هدایت جامعه به سوی خداست.

 

آیت الله ناصری یزدی بیان کرد: انگیزه حکومت ها باید در نظام اسلامی بر مبنای هدایت مردم و دین مردم باشد و در این راستا از ریاست جمهور می خواهیم که در این مدت تمام تلاش خود را بر این اساس گذاشته و دین و هویت دینی را در مدرسه ها و دانشگاه ها و همه جا رونق پیدا کند تا مردم متعهد و متخصص در جامعه داشته باشیم.

 

وی گفت: الحمدالله در استان یزد در ارتباط با نخبگان برای حرکت ها ظرفیت های مناسبی وجود دارد که ما درخواست داریم تا سه اصل را در آموزش بگنجانند که شامل تدین، تفکر و تعقل است و آموزش بر این اساس شکل بگیرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: سیستم آموزش و صنعت ما اگر به این امر زینت پیدا کند به کمال خود می رسد.

کد خبر 852386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha