بیمارستان فوق تخصصی زنان ارومیه؛ یکی از بهترین بیمارستان‌های کشور

نمکی گفت: بیمارستان فوق تخصصی زنان ارومیه یکی از بهترین بیمارستان‌های کشور و شاید بتوان گفت منطقه است.

به گزارش خبرنگار شبستان  از ارومیه، «سعید نمکی»، در حاشیه بازدید از پروژه بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی جامع زنان گفت: بیمارستان فوق تخصصی زنان ارومیه یکی از بهترین بیمارستان‌های کشور و شاید بتوان گفت منطقه است.

 

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، با بیان اینکه خوشبختانه هم کادر فنی و مشاور و هم نظارت مستمر رئیس دانشگاه یکی از بهترین و موثرترین پروژه‌ها را به تصویر کشیده که می‌تواند الگویی برای کل کشور هم باشد، افزود: امید است امسال این پروژه به بهره‌برداری برسد و به مردم منطقه خدمات ارائه دهد.

 

وی با اشاره به اینکه  پیش از دولت روحانی دو هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی در استان وجود داشت که هم‌اکنون به پنج هزار تخت رسیده است، ادامه داد: هم‌اکنون دولت در تلاش است که پرداخت‌ها از جیب مردم را کاهش داده و ‌ضمن توسعه زیرساخت‌ها، پیشگیری را بر درمان مقدم بداند.

 

در ادامه، «جواد آقازاده» رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی گفت: پیشرفت بیمارستان فوق تخصصی زنان ارومیه به ٩٠ درصد رسیده است و روند ساخت آن ادامه دارد.

وی تصریح کرد:  در نظر داریم ١٠ درصد باقی‌مانده روند اجرایی این طرح را تا پایان امسال به اتمام برسانیم تا تجهیز آن نیز بلافاصله آغاز شود.

 

این مسئول ادامه داد: برای اجرای این طرح تاکنون ١٠٠ میلیارد تومان هزینه شده و برای اتمام آن ۶٠ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

آقازاده افزود: این طرح که به ابتکار دولت تدبیر و امید در راستای ایجاد مرکزی فوق تخصصی برای بیماری‌های زنان و زایمان احداث شده، ۳۰۰ تختخوابی است و تمام نیازهای این بخش را پس از افتتاح پوشش می‌دهد.

 

گفتنی است، طرح بیمارستان جامع زنان و زایمان ارومیه در زمینی به وسعت ۳۰ هزار مترمربع و با زیربنای ۲۴ هزار مترمربع و اعتباری بالغ بر ۴۶۰ میلیارد ریال در هشت طبقه و با ۳۰۰ تخت بیمارستانی در حال ساخت است.


عملیات احداث بیمارستان جامع زنان و زایمان ارومیه از سال ۱۳۹۶ آغاز شده است؛ این بیمارستان دارای امکاناتی نظیر بخش تصویربرداری، رادیوگرافی، سونوگرافی، اورژانس، درمانگاه عمومی، درمانگاه تخصصی، مرکز تصویربرداری، ۹ اتاق عمل، ۱۵ تخت ویژه ICU، اتاق LDR، اتاق ایزوله، ۱۲ تخت NICU (مراقبت های ویژه نوزادان) و بخش های بستری است.


پس از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید وضعیت بیمارستان زنان و زایمان کوثر نامناسب تشخیص داده شد و برنامه‌ریزی لازم برای جایگزینی این بیمارستان انجام گرفت؛ بیمارستان فوق تخصصی زنان ارومیه در خیابان حسنی ارومیه قرار دارد.

کد خبر 854471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha