جشنواره های رضوی باعث نشر معارف دینی در جامعه می شود

حجت الاسلام صدوقی با اشاره به برگزاری جشنواره مکتوب رضوی گفت: جشنواره های رضوی باعث نشر معارف دینی در جامعه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، اختتامیه نخستین جشنواره میراث مکتوب رضوی با حضور سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی غیاثی مدیر کل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد علی طالبی استاندار یزد و مجید جوادیان زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و جمعی از مسئولان فرهنگی در خانه فرهنگ شهید صدوقی یزد برگزار شد.

حجت الاسلام محمد صدوقی، رئیس هیات مدیره خانه فرهنگ صدوقی یزد در ادامه این مراسم گفت: امید داریم تا این جشنواره که با نام امام رضا(ع) است در سال های دیگر نیز تداوم داشته باشد.

وی افزود: مضجع شریف امام (ع) در خراسان باعث علقه بیشتری در بین مردم و علاقه بیشتر به شناخت ایشان شده و عاملی در جهت تبدیل علاقه مردم به علاقه اعتقادی و عجین شدن با اعتقادات دینی و همچنین پایه گذاری حکومت دینی بوده است.

رئیس هیات مدیره خانه فرهنگ صدوقی یزد ادامه داد: ما شاهد برکات زیادی از حضور ایشان در کشورمان بوده ایم که بایستی قدردان آنها باشیم.

حجت الاسلام صدوقی گفت: وقتی ما توان برگزاری جشنواره و تجلیل از شرکت کنندگان در رابطه با آثار امام رضا(ع) را داریم همین امر باعث نشر معارف دینی شده است.

وی افزود: ما نباید فریب رشد کمی تولید کتاب را بخوریم و هرچه افزایش و تنوع در حوزه کتاب داشته باشیم نشان دهنده افکار مختلف است اما نباید به این کمیت ها فریب بخوریم.

رئیس هیات مدیره خانه فرهنگ صدوقی یزد بیان کرد: اگر ما بتوانیم کتاب و فرهنگ کتاب را به رویداد تبدیل کنیم اتفاق مهمی را رقم می زنیم و در این راستا نیز نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای حمایت از این اتفاق امری اساسی است.

وی ادامه داد: وزارت ارشاد اسلامی هرچند دست تنگ باشد اما می تواند تسهیل گر این فضا باشد و این مهم را فراهم کرده تا از روزمرگی ها بیرون رود و در راستای ترویج فرهنگ کتاب باشد.

حجت الاسلام صدوقی گفت: با همت و نگاه فرهنگی که بر ادارات استان غالب است می توانیم در پایتخت کتاب ایران اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

کد خبر 854627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha