هویت ملی، دینی و انقلابی به عنوان رویکردهای اصلی در شورای فرهنگ عمومی است

صالحی با اشاره به رویکردهای شورای فرهنگ عمومی گفت: تقویت هویت ملی، دینی و انقلابی به عنوان رویکردهای اصلی ما در شورا است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « سید عباس صالحی » در نشست شورای فرهنگ عمومی یزد با حضور مسئولان استانی در محل استاندار یزد گفت: استان یزد دارای شبکه ای از امتیازات و تمایزات است که ترکیب خاص دارد و طبیعتا با همین ترکیب می تواند تداوم آن مورد اهتمام قرار گیرد.

وی افزود: سایه علمی استان از دیرباز تاکنون در حوزه علوم اسلامی و غیر اسلامی مانند علوم انسانی سابقه درخشان داشته و الان از مراکز مهم حوزه و علمی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: در حوزه دینی نیز از سابق الایام به عنوان دارالعباده بوده است و نفس حسینی که در استان دمیده شده است.

صالحی گفت:  حوزه فرهنگ اجتماعی استان نیز در ویژه های مختلف مورد توجه بوده که فرهنگ تلاش، قناعت، تعامل و تعامل اجتماعی، فرهنگ خیرات و فرهنگ اجتماعی بنیه دار مشاهده می شود.

وی افزود: فرهنگ عزت مقاومت و شهادت در دوره های مختلف از جمله دفاع مقدس از جمله ویژگی های شاخص مردم این استان بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این گذشته و حال ارزشمند است و همین دغدغه ها را برای صیانت و تکاملی که صورت می گیرد، افزایش می دهد.

صالحی ادامه داد: فرهنگ یک ضلعی از اضلاح حیات اجتماعی نیست بلکه آسمان و زمین حیات اجتماعی است و هرچه شهری حیات سرزنده تری داشته باشد طبیعتا حیات ان نیز عمیق تر می شود

وی گفت: شورای فرهنگ عمومی ظرفیتی برای این دغدغه های فرهنگی در جامعه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بخشی از وظایف آن رصد و پایش فرهنگ عمومی است که در شکل ملی در استان ها نیز این امر پیگیری شود زیرا مقدمه هر عملی اطلاعات است و از این طریق می توانیم به خوبی پیگیر فرهنگ جامعه باشیم.

صالحی گفت: کارهایی که در مرکز انجام دادیم در حوزه های مختلف برنامه ریزی و مطالعات فرهنگی اجتماعی صورت گرفته است که عناوین قابل توجه دارد اما می توانیم از طریق برش استانی آنها را پیگیری کنیم.

وی افزود: فرهنگ کتابخوانی یکی از فرهنگ های کاربردی است که در آخرین پیمایش در مصرف کالای فرهنگی نشان داده که ما هنوز 13 دقیقه میانگین مطالعه در کل جامعه ایرانی داریم و در بین اهل مطالعه متفاوت است.

وی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی در بحث خانواده می تواند حرکت های جدی داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حفظ هویت، رویکرد قابل توجه شورای فرهنگی عمومی است و هویت دینی و انقلابی و این که بتوانیم با هم افزایی دستگاه ها هویت ملی، دینی و انقلابی را صیانت کنیم و برای آن هم افزایی کنیم، امری اساسی است.

وی گفت: ما به طور پیوسته شرایط اجتماعی را پیمایش می کنیم و اگرچه دغدغه ها زیاد هست اما نیمه پر لیوان نیز کم نیست .

کد خبر 855181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha