یکی از رویکردهای ما اقتصاد فرهنگ و هنر و توجه ویژه به آن است

صالحی با اشاره به رویکردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از رویکردهای ما اقتصاد فرهنگ و هنر و توجه ویژه به آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « سید عباس صالحی» امروز در سفر خود به شهرستان ابرکوه و بازدید از خانه تاریخی آقازاده ابرکوه گفت: شاخصه های اصلی شهرستان ابرکوه شامل سابقه تمدنی و فرهنگی، پایداری، تداوم و همچنین پویایی این تمدن است که این شاخصه ها باعث تمایز از مناطق دیگر بوده است و باید تلاش کنیم این جایگاه اهتمام بیشتری بدان شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در سال های اخیر چند رویکرد را دنبال کرده ایم که اقتصاد فرهنگ و هنر و نگاه ویژه به آن یکی از این رویکردها است.

صالحی بیان کرد: فرهنگ و هنر می تواند اقتصادی باشد و این امر دور از دسترس نیست و ممکن است در ابتدا به حمایت نیاز داشته باشد اما این حمایت ها ارزش افزوده دارد.

وی افزود: گذرهای فرهنگ و هنر فرصت های وسیع تر اقتصاد فرهنگ و هنر را ایجاد می کند به نحوی که می تواند فرصت قابل توجهی برای این اتفاق فراهم می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ادامه داد: ما اگر بتوانیم در یکصد شهر از کشور خیابان های فرهنگ و هنر داشته باشیم و مبادله فرهنگی بین آنها بوجود بیاوریم می توانیم بازار مستمری برای کالاهای فرهنگی و هنری بوجود بیاوریم و با استفاده از عرصه های فضای مجازی برای کالاهای فرهنگی و هنری فرصت بازار مجازی ایجاد کنیم.

صالحی ادامه داد: رویکرد دیگر ما نیز این است که فرهنگ و هنر را به عنوان هویت اجتماعی مورد توجه قرار دهیم و از این طریق سرمایه خلق کنیم.

وی افزود: یکی از طرح هایی که آن را دنبال کردیم بحث شبکه شهرهای خلاق است، بدین نحو که شهرها در حوزه هایی که ظرفیت تاریخی و معاصر دارند، شناخته شده و با هم تبادل می کنند و با ایجاد شبکه در راستای بازار حمایت عمومی، خصوصی و فضای رویدادهای پیوسته برای جریان سازی در آن حوزه و اتصال جریانات فرهنگی و هنری و همچنین فضای عرضه رویدادهای درونی و داخلی تلاش کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: عدالت جغرافیایی و آمایشی نکته دیگر رویکرد ما است که بودجه ها برای شهرستان ها و استان ها بیشتر جریان پیدا می کند که از طریق ساختاربندی بودجه و همچنین تفاهم نامه ها با استانداران دنبال می شود.

وی با اشاره به تفاهم نامه ها گفت: حدود 80 میلیارد تومان به عنوان کف برای این تفاهم نامه ها با استانداران در نظر گرفته شده که در آن حمایت از انجمن ها و فعالان حوزه هنری را در نظر گرفته ایم.

وی افزود:  حمایت از هنرمندان به شکل جدی مورد توجه این دولت است ولی اگرچه محدودیت بودجه و امکانات داشتیم اما در زمینه حمایت های مادی تلاش کردیم با افزایش دوبرابری بیمه هنرمندان و حمایت های مختلفی از این جمله در این راستا حرکت کنیم.

 

کد خبر 854762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha