بین حوزه های فرهنگی و اقتصادی ارتباط برقرار کنیم

صالحی با اشاره به اهمیت توجه به بعد اقتصادی فرهنگ گفت: بین حوزه های فرهنگی و اقتصادی ارتباط برقرار کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « سید عباس صالحی» در دیدار با نمایندگان هنرمندان و نویسندگان استان یزد گفت: ما در وزارتخانه چند رویکرد مبتنی بر تمرکز زدایی فعالیت ها از مرکز و همچنین توجه به وجه اقتصادی فرهنگ و هنر را در این دوسال دنبال کردیم .

وی افزود: الان با توجه به عدالت وسیع تر فرهنگی آموزشی شاهد فعالیت های بیشتری بوده ایم و این که بتوانیم منابع را از تهران یا شهرهای بزرگ به سمت فضای کشوری حرکت دهیم به عنوان رویکرد مورد توجه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ما در بودجه وزارتخانه برشی برای هر برنامه به صورت استانی داریم که امیدواریم بتوانیم این میزان را به 40 درصد برسانیم.

صالحی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه برنامه ای، مالی و بودجه ای با استانداران گفت: استان یزد به عنوان 16 امین استان در زمینه انعقاد تفاهم نامه است که سعی داریم تا پایان سال 99 امکانات وزارتخانه و استان ترکیب شود زیرا رویکرد ما عدالت فرهنگی کشوری است که این می تواند پایه ای برای ادامه راه باشد.

وی افزود: حوزه فرهنگ و هنر گرچه حوزه ای است که دولت و حاکمیت ها باید از آن حمایت کنند اما وجه اقتصادی آنها نیز کم نیست و نباید آن را فقط بخش هزینه بر ببینیم بلکه باید از آن حمایت صورت گیرد و در کنار آن نیز این حوزه را درآمدآفرین عنوان کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شهر یزد به اعتبار ثبت جهانی جایگاه ویژه ای در زمینه گردشگری دارد که اگر آن با حوزه صنایع خلاق و فرهنگی مخلوط شود می توانیم از گردشگری به عنوان منبع درآمدی پایدار نگاه کنیم.

صالحی ادامه داد: امروز باید جذابیت های حوزه فرهنگ و هنر بومی در مسیر گردشگری مورد توجه قرار گیرد تا گردشگران مجددا به این مقاصد سفر کرده و ماندگاری بیشتری داشته باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این که در حوزه فرهنگ و اقتصاد چطور می توانیم ارتباط برقرار کنیم امری اساسی است و نگاه اقتصادی به هنر نگاه غلط نیست و این که چگونه می توانیم این امر را محقق کنیم مساله ای است که سیاستگذاران کشور و اهالی فرهنگ و هنر بدان توجه کنند.

وی افزود: این که بتوانیم از طریق خیابان ها، گذرها، کوچه باغ ها و میدان ها قالب های متنوع را اجرا کنیم و به آنها معنای هویتی دهیم نشان می دهد که شهر روح دارد .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: رویکرد سوم ما این است که به سمت واگذاری امور به مردم در عرصه فرهنگ و هنر حرکت کنیم بدین معنا که هرچه مردم بر کارها مشارکت داشته باشند موفقیت نیز بیشتر خواهد بود که در این راستا نیز اقدامات متنوعی داشتیم.

وی افزود: اگرچه منابع محدودی داریم اما تالار مرکزی استان را به صورت جدی در دستور کار قرار دادیم تا سال 99 به نتیجه برسانیم و جز اهتمام های ما است که امیدواریم وعده ما تحقق یابد.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: مجتمع امام علی (ع) نیز اگرچه جز برنامه های قطعی است اما امیدواریم امسال بتوانیم فاز 2 آن را به نتیجه برسانیم.

صالحی گفت: یکی دیگر از پروژه های ما  کتابخانه مرکزی یزد است که امیدواریم امسال پایان یابد .

 

 

کد خبر 854625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha