برگزاری مسابقات «ساخت گلایدر» و «نجات تخم‌مرغ» در اردکان

مسابقات علمی و عملی «طراحی و ساختِ گلایدر» و «نجات تخم‌مرغ» به همت پایگاه مقاومت بسیج شهید عاصی زاده اردکان در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ مسابقات «طراحی و ساخت گلایدر» و «نجات تخم‌مرغ» در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه علم و دانش باهدف تولید ابتکارات خلاقانه در حوزه استراتژیک دانش و فناوری به همت قرارگاه علمی شهید حسن طهرانی مقدم پایگاه مقاومت بسیج سردار شهید ذبیح‌الله عاصی زاده شهرستان اردکان برگزار شد.

پیش از برگزاری مسابقه طراحی و ساخت گلایدر که بدنه اجرایی و شرکت‌کنندگان آن را جمعی از بسیجیان جوان و نخبه سطح شهرستان اردکان تشکیل دادند، کارگاه آموزشی و علمی برپا و شرکت‌کنندگان در این کارگاه با روش‌های ساخت گلایدر، قوانین مختلف و ملاک‌های داوری مسابقه ازجمله خلاقیت، زیبایی، برد و استحکام سازه آشنا شدند.

در این مسابقه که باهدف تقویت بیش از پیش روحیه همکاری و هم‌افزایی نوجوانان، تقویت ذهن و تقویت کارگروهی جوانان بسیجی برپا شد؛ پنج گروه چهارنفره شرکت داشتند و در پایان نیز به ترتیب گروه شهیدان کانال کمیل، گروه جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان، گروه شهید ابراهیم هادی، گروه شهید عباس دوران و گروه شهید ذبیح‌الله عاصی زاده رتبه‌های اول تا پنجم را کسب کردند.

در دیگر مسابقه برپاشده به همت پایگاه مقاومت بسیج شهید ذبیح‌الله عاصی زاده اردکان، جمعی از دانش آموزان محصل در پایه تحصیلی هفتم دبیرستان شهید عاصی زاده (مقطع تحصیلی متوسطه دوره اول) در مسابقه نجات تخم‌مرغ باهدف به چالش کشیدن ذهن دانش آموزان شرکت کردند.

در این مسابقه که معیارهای آن سبک بودن سازه، سریع‌تر رسیدن به مقصد و آسیب ندیدن تخم‌مرغ بود؛ هفده گروه چهارنفره شرکت کرده و در پایان سه گروه اول برگزیده و تجلیل و تقدیر شدند.

گفتنی است که هیئت اندیشه ورز قرارگاه علمی شهید حسن طهرانی مقدم پایگاه مقاومت بسیج شهید ذبیح‌الله عاصی زاده شهرستان اردکان پیش از این جشنواره‌هایی ازجمله مسابقه پرتاب موشک آبی و ساخت ابر حباب را برگزار کرده بود و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در نظر دارد تا در آینده‌ای نزدیک رقابت‌های علمی دیگری ازجمله مسابقه برج ماکارونی و مسابقه برج کاغذی را نیز برگزار کند.

کد خبر 856292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha