مسابقه پرتاب موشک آبی در اردکان برگزار شد

مسابقه ساخت و پرتاب موشک آبی به همت پایگاه بسیج شهید ذبیح‌الله عاصی زاده در شهرستان اردکان برگزار شد.

محمد هاتفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم‌الحرام و ایام عزاداری و سوگواری شهادت جان‌سوز حضرت سیدالشهدا، امام حسین (علیه‌السلام)، گفت: امروز با توجه به نیاز حیاتی کشور، یکی از ابعاد فعالیت‌های پایگاه‌های مقاومت بسیج؛ برپایی مباحث، نشست‌ها و جشنواره‌های علمی در جهت تولید ابتکارات خلاقانه در حوزه استراتژیک دانش و فناوری است.

وی بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در سخنان ارزشمند خود، همراه شدن فکر و علم با عشق و انگیزه‌های درونی را رمز حضور موفق بسیجیان جان بر کف در میدان‌های متنوع و گسترده خواندند، تصریح کرد: در جهت تحقق منویات فرمانده معظم کل قوا در عرصه علم و دانش، قرارگاه علمی شهید حسن طهرانی مقدم در پایگاه مقاومت بسیج شهید ذبیح‌الله عاصی زاده شهرستان اردکان تشکیل شد.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید ذبیح‌الله عاصی زاده اردکان به برگزاری اولین دوره مسابقه پرتاب موشک آبی به همت قرارگاه علمی این پایگاه اشاره و ابراز کرد: بدنه اجرایی این جشنواره را جمعی از بسیجیان جوان نخبه سطح شهرستان تشکیل دادند. پیش از برگزاری مسابقه نیز یک کارگاه آموزشی علمی برای شرکت‌کنندگان برپا و در این کارگاه روش ساخت موشک آبی، ملاک‌های داوری مسابقه و قوانین مختلف جشنواره تشریح شد. 

وی؛ آشنایی با قوانین فیزیک، تقویت روحیه همکاری و کار گروهی برای نوجوان و جوانان بسیجی را ازجمله اهداف اصلی این مسابقه دانست و گفت: بیست نفر در قالب پنج گروه چهارنفره با نام‌های حضرت امام حسن مجتبی (علیه‌السلام)، شهیدان ذوالفقاری، شهید ذبیح‌الله عاصی زاده، شهید علمدار و شهید ابراهیم هادی در مسابقه ساخت و پرتاب موشک آبی در شهرستان اردکان شرکت کردند.

هاتفی بابیان اینکه خلاقیت، زیبایی، برد، استحکام سازه و رعایت قوانین فیزیک؛ معیارهای داوری در این مسابقه بود، اظهار داشت: در رقابتی نزدیک که شاهد بروز خلاقیت علمی نوجوانان و جوانان بسیجی بودیم، تیم شهید علمدار متشکل از مهدی مصیبی، علی غلام پور، محمد قانعی و محمد سعیدی پناه به عنوان گروه برگزیده انتخاب و در مراسمی از آنان تجلیل و تقدیر شد.

وی در پایان ضمن درخواست از مسئولان اردکان در جهت حمایت و پشتیبانی از این سلسله برنامه‌های علمی و آموزشی، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هیئت اندیشه ورز قرارگاه علمی شهید حسن طهرانی مقدم؛ مسابقات دیگری ازجمله پرتاب تخم‌مرغ و پژوهش گروهی در آینده‌ای نزدیک در پایگاه مقاومت بسیج شهید ذبیح‌الله عاصی زاده شهرستان برگزار خواهد شد.

کد خبر 828782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha