پیکر مادر شهیدان طبایی روی دستان مردم عقدای اردکان تشییع شد

مادر صبور شهیدان والامقام سید جمال و سید عبدالحمید طبایی عقدا درگذشت و به فرزندان شهیدش پیوست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ «مرحوم معصومه بیگم طبائی (آتشی)»، مادر بزرگوار شهیدان والامقام سید جمال و سید عبدالحمید طبائی عقدا در 87 سالگی بر اثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت و به لقاءالله پیوست.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد در پیامی ضمن تسلیت درگذشت مادر شهیدان طبائی عقدا، گفت: مادران مؤمنه شهدا که عزیزترین هستی خود را در دفاع از اسلام و انقلاب شکوهمند اسلامی فدا کردند، اسوه‌های واقعی ایثارند که در سایه ارادت خالصانه به خاندان عصمت و طهارت (ع) و با تأسی به سیره حضرت صدیقه کبرا، فاطمه زهرا (سلام الله علیها)؛ فرزندان شجاع، بصیر و انقلابی تربیت و در دفاع از ارزش‌ها تقدیم ایران اسلامی کردند.

پیکر مطهر این مادر صبور در اولین روزهای ماه محرم‌الحرام با حضور گسترده جمعی از مسئولین شهرستان، مسئولان محلی عقدا و آحاد و اقشار مختلف مردم قدرشناس و ولایت مدار در ابتدا از گلزار شهدا اردکان به سمت حسینیه بزرگ عقدا منتقل و سپس در جنت الزهراء این شهر به خاک سپرده شد.

مراسم ختم وی نیز همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء در محل مسجد جامع شهر عقدا از توابع شهرستان اردکان برگزار و حاضرین برای این مادر شهید از درگاه خداوند متعال طلب مغفرت و رحمت کردند. 

مراسم‌های ختم دیگری نیز سه‌شنبه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع عقدا و چهارشنبه ساعت 9 صبح بر سر تربت پاک آن مرحوم برگزار خواهد شد.

شهید سید جمال طبائی عقدا در 19 سالگی با سمت تک‌تیرانداز در عملیات فتح المبین به‌شدت مجروح و در بیمارستان تموز ارتش کشور عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد ولی پیکر این شهید به میهن بازنگشت. سرانجام در تاریخ ۱۳۸۱/۵/۷ بعد از ۲۰ سال و ۴ ماه دوری از وطن جسم مطهّرش با عنوان شهید آزاده به ایران بازگشت و پس از تشییع باشکوه، بر دستان و دوش مردم شهیدپرور اردکان و عقدا در کنار دیگر هم‌رزمان شهیدش در گلزار شهدای عقدا به خاک سپرده شد.

همچنین شهید پرافتخار سید عبدالحمید طبائی عقدا نیز به عنوان پاسدار و در سمت مسئول مخابرات گروهان پس از 9 ماه شرکت در جبهه‌های حق علیه باطل در 17 سالگی بر اثر اصابت ترکش در تاریخ 22 اسفندماه سال 1363 در عملیات بدر (واقع در جزیره مجنون) به شهادت رسید و پیکرش در طی مراسمی با حضور مردم قدرشناس در گلزار شهدا زادگاهش تشییع شد.

کد خبر 828592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha