سال 2011، سال اقتصادی ایران خواهد بود

با اطلاع رسانی فرصت ها،ظرفیت ها،محیط اقتصادی کشور،مزیت ها و مقررات ایران برای سرمایه گذاران خارجی و ترسیم چشم اندزهای آتی، حجم سرمایه گذاری مستقیم خارجی و مبادلات اقتصادی کشور افزایش یابد و ایران نقش اصلی خود را در اقتصاد بین الملل ایفا نماید<BR>

نشریه اقتصادی مید، سال 2011 ظرفیتهای اقتصادی ایران در بخشهای مختلف به کشورهای جهان معرفی خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری شبستان؛ موسسه انتشاراتی( The Business Year(TBY با مشارکت سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی وفنی ایران برای اولین بار در جهان گزارش اقتصاد ایران Iran Business Year 2011 را به زبان انگلیسی منتشر خواهد کرد.
بر پایه این گزارش، کشور ایران با تغییر در قوانین خود، قصد دارد ورود سرمایه گذاران خارجی، بانکهای خارجی و بیمه های خارجی را به کشور تسهیل نماید.
این گزارش خاطر نشان می کند: انتظار می رود با اطلاع رسانی فرصت ها،ظرفیت ها،محیط اقتصادی کشور ،مزیت ها و مقررات جمهوری اسلامی ایران برای سرمایه گذاران خارجی و ترسیم چشم اندزهای آتی، حجم سرمایه گذاری مستقیم خارجی و مبادلات اقتصادی کشور افزایش یابد و ایران نقش اصلی خود را در اقتصاد بین الملل ایفا نماید.
در گزارش اقتصاد ایران 2011 ، مصاحبه هایی با سیاستگذاران و مدیران بخشهای دولتی و خصوصی از جمله: رئیس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی ،رئیس بانک مرکزی ،رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و وکمکهای اقتصادی وفنی ایران ، روسای اتاق بازرگانی ،شرکت های خصوصی و سرمایه گذاران خارجی در حوزه های مختلف اقتصادی انجام شده است .
بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران، گزارش اقتصاد ایران 2011 به عنوان اولین و جامع ترین گزارش اقتصاد ایران می باشد که قرار است 87400 نسخه آن در 120 کشور جهان توزیع شود و حوزه های مختلف ایران از جمله دیپلماسی ،اقتصاد کلان ، انرژی،کشاورزی،توریسم و گردشگری ،بانکداری ،سرمایه گذاری خارجی،خصوصی سازی و غیره را به سیاستمداران و مقامات پولی و بانکی کشور ،شرکتهای سرمایه گذاری و بنگاههای اقتصادی معرفی نماید.
این گزارش در پایان خاطر نشان می کند: توزیع جغرافیایی این گزارش 31 درصد در اروپا،26 درصد در آمریکای شمالی،21 درصد در خاورمیانه و کشورهای حاشیه خلیج فارس،12 درصد در آسیا ،6 درصد در آفریقا و در برخی از کشورهای دیگر خواهد بود.
پایان پیام/
 

کد خبر 8582

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha