دفتر مؤسسه حافظان و قاریان استان یزد افتتاح شد

دفتر مؤسسه حافظان و قاریان استان یزد در مراسمی با حضور استاندار یزد در محل خانه حجت‌الاسلام وزیری افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، خانه حافظان و قاریان استان یزد با حضور محمد علی طالبی استاندار یزد، عباس ملازینلی، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد و جمعی ز مسئولان استانی در خانه وزیری یزد برگزار شد.

محمدعلی طالبی، استاندار یزد با اشاره به تأمین فضا به عنوان مشکل اصلی قاریان استان اظهار کرد: این مشکل با آغاز به کار این مؤسسه برطرف شد.

وی افتتاح این مؤسسه را زمینه الگوبرداری و آغاز حرکت فعالیت‌های فرهنگی قرآنی در استان مطرح کرد و گفت: یکی از نقدهایی که نسبت به فعالیت‌های فرهنگی استان که البته از میزان قابل توجهی برخوردار هستند وارد می‌شود، حرکت نکردن این فعالیت‌ها به سمت اولویت‌های نظام و استان است که برنامه‌های این مؤسسه بدنه فرهنگی استان را تقویت می‌سازد.

استاندار یزد با بیان این که ایجاد این فرهنگسرای قرآنی منجر به شناسایی و تبیین برنامه‌ها و تکالیف دستگاه‌های استان می‌شود بیان کرد: با این احتساب، تکلیف استانداری و نهادهای حاکمیتی و اجرایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انجام هر اقدام و فعالیتی در راستای قرآن مشخص است؛ لذا باید از این پس، اقداماتی اثرگذار در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در زمینه مسائل دینی انجام شود.

عباس ملازینلی، مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد نیز در این مراسم با اشاره به آغاز کارکرد اولین فرهنگسرای قرآنی استان یزد با مشارکت این سازمان اظهار کرد: این فرهنگسرا به عنوان اولین اقدام مشترک سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در یزد با محور قرآن است که آغازگر برنامه‌های قرآنی متدبرانه و متکثر در یزد خواهد بود.

وی ایجاد این مؤسسه را اقدامی مؤثر در راستای سوق دادن شهر به سمت و سوی برنامه‌های قرآنی و تقویت این برنامه‌ها با حضور مردم خواند و بر لزوم مشارکت مردم در این برنامه‌ها تأکید کرد.

محمدحسین صباغ، مدیرعامل مؤسسه قاریان و حافظان قرآن استان یزد گفت: بیشترین اهداف این انجمن که با همکاری اتحادیه و جامعه قرآنی استان شکل می‌گیرد، دفاع از حق و حقوق جامعه قرآنی استان است.

وی با بیان این که این مؤسسه با دیدگاه مدرک‌گرایی و درآمدزایی شکل نگرفته است گفت: وجه تمایز این مؤسسه قرآنی تعلق آن به همه مردم، قاریان و حافظان قرآن یزد است.

صباغ ارتقای کیفیت برنامه‌های قرآنی و پرورش بهترین ظرفیت‌های قرآنی استان همانند شهید حسن دانش را از مهمترین اهداف شکل‌گیری این مؤسسه برشمرد و بیان کرد: بعضاً اشکالاتی در جلسات قرآن وجود دارد که در این مؤسسه در صدد رفع آن برآمدیم.

وی با اشاره به فراهم شدن محلی برای اجماع جامعه قرآنی استان اظهار کرد: با ایجاد این هم‌بستگی، می‌توان برای جلسات به ثبات و انسجام رسید و افراد را به سمت تخصصی‌شدن سوق داد.

یادآور می‌شود در این مراسم که محمدعلی طالبی استاندار یزد، عباس ملازینلی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، جمال‌الدین عزیزی شهردار یزد، سیدمحمد رستگاری فرماندار یزد، فخرالسادات خامسی مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری و جمعی دیگر از مسئولان استان و جامعه قرآنی حضور داشتند.

تلاوت حاج حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری برجسته کشوری، تلاوت قاریان برجسته استان از جمله حاج حسن مختاری، محمدعارف میرجلیلی، اجرای گروه تواشیح ثامن‌الحجج، سخنرانی صباغ، مدیرعامل مؤسسه حافظان و قاریان استان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

 

 

کد خبر 859166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha