هزینه‌ میلیاردی برخی کاندیدها تهدیدی برای سلامت انتخابات است

پورمحمدی با اشاره به این‌که بخشی از سلامت انتخابات به شیوه فعالیت داوطلبان مربوط است، گفت: برخی از اقدامات مانند هزینه‌های میلیاردی، سلامت انتخابات را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، «محمدرضا پورمحمدی» در نشست اعضای ستادهای بازرسی انتخابات استان و شهرستان‌های آذربایجان شرقی، اظهار داشت: مشارکت حداکثری، سلامت، امنیت و قانون‌مداری، ارکان مهم انتخابات هستند.

استاندار آذربایجان شرقی تأمین سلامت انتخابات را مهم‌ترین موضوع انتخابات اسفند ماه امسال عنوان کرد و گفت: ستادهای بازرسی انتخابات نقش مهمی در این زمینه بر عهده دارند.

وی افزود: مردم ما همیشه در مقاطع مختلف، هوشمندی و زمان‌شناسی خود را نشان داده‌اند و کشور ما نیز امن‌ترین کشور در منطقه است، بنابراین در خصوص مشارکت مردم در انتخابات پیش رو و امنیت این انتخابات، نگرانی خاصی نداریم.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص اهمیت سلامت انتخابات، گفت: بخشی از این موضوع مربوط به عملکرد مجریان و ناظران انتخابات است که مسئولان امر با اهتمام جدی در این راستا تلاش می‌کنند.

پورمحمدی همچنین بر اجرای بی‌کم‌وکاست قوانین انتخاباتی تأکید کرد و گفت: ستادهای بازرسی، ابزار تأمین سلامت و اجرای قانون در انتخابات هستند.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه اقدامات ستاد بازرسی انتخابات باید پیشگیرانه باشد، افزود: باید تدابیری اندیشیده شود که زمینه تخلف پیش نیاید که در این خصوص باید داوطلبان و ستادهای انتخاباتی نسبت به نحوه فعالیت‌های انتخاباتی بر اساس قانون توجیه شوند.

وی با بیان اینکه اعضای ستادهای بازرسی انتخابات تجربه‌های خوبی از انتخابات‌های گذشته دارند، افزود: نقاط ضعف دوره‌های قبلی انتخابات شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام شود.

پورمحمدی با بیان این‌که بخشی از سلامت انتخابات در گرو عملکرد بازرسان است، گفت: با همت مضاعف و تلاش مستمر بازرسان انتخابات انتظار داریم که انتخابات در کمال سلامت برگزار شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر بی‌طرفی کامل بازرسان انتخابات تأکید کرد و گفت: دست‌اندرکاران انتخابات با هر گرایش و سلیقه سیاسی، حق ندارند به نفع یا ضرر افراد یا جریان‌ها عمل کنند.

کد خبر 860952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha