تشکیل شعبات تخصصی رسیدگی به جرایم انتخاباتی در تبریز

خلیل اللهی گفت: رویکرد دیگر دستگاه قضایی اتخاذ تدابیر پیشگیرانه است اما منتظر اقدام پس از وقوع جرم هم نمی مانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «موسی خلیل اللهی» امروز (هفتم آذر) در همایش توجیهی و آموزشی اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی با دستورالعمل‌های لازم در استان تشکیل شده است.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی گفت: رویکرد ستاد نه فقط رصد و پایش مستمر فعالیت های انتخاباتی نامزدهای احتمالی، بلکه رصد مجریان انتخابات و مدیرانی می باشد که ممکن است از امکانات دولتی برای مقاصد انتخاباتی سوء استفاده کنند.

وی افزود: رویکرد دیگر دستگاه قضایی اتخاذ تدابیر پیشگیرانه است و منتظر اقدام پس از وقوع جرم نمی مانیم بلکه فعالیتها را رصد کرده و اشتباهات را در وهله اول تذکر قانونی می دهیم و برای بار دوم باتشکیل پرونده اقدام قانونی می کنیم.

رئیس کل دادگستری استان همچنین به تشکیل شعبات تخصصی رسیدگی به جرایم انتخاباتی اشاره کرد و گفت :شعبات ویژه در دادسراهای تبریز و شهرستانها و دادگاه های بدوی تشکیل شده که مسلط به مسائل انتخاباتی هستند.

خلیل اللهی افزود: بهره گیری از ظرفیت های قومی نیز از جرم های انتخاباتی است و برخی نامزدها قولهایی به مردم می دهند که جزو خطوط قرمز نظام است و برخی به سیاه نمایی و بد جلوه دادن دستاوردهای نظام می پردازند که دستگاه قضایی با این موارد بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

 

کد خبر 860750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha