ثبت نام ۱۳۷ نفر از استان یزد در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی

صالحی با اشاره به زمان پایان ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد ۱۳۷ نفر از استان یزد در این دوره از انتخابات ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « علی صالحی» در نشست خبری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در یزد گفت: تا صبح امروز تعداد 137 نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان یزد خاطرنشان کرد: از این تعداد  داوطلب 70 نفر در حوزه یزد و اشکذر ، 29 تن در حوزه مهریز، اردکان هم ۱۲ نفر، تفت و میبد نیز ۲۶ نفر ثبت نام کردند.

علی صالحی با بیان اینکه از چهار نماینده کنونی استان در مجلس تاکنون ۲ نفر ثبت نام کردند، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۰ زن ثبت نام کردند که از این تعداد ۶ نفر در حوزه انتخابیه یزد ، ۲ تن در حوزه انتخابیه اردکان، یک نفر نیز در حوزه انتخابیه مهریز و یک نفر هم برای حوزه انتخابیه تفت داوطلب شدند که تاکنون هفت درصد داوطلبان را تشکیل می دهند.

وی به گروه  سنی داوطلبان اشاره  کرد و یادآورشد: ۲۴ نفر ۳۰ تا ۳۵ سال و ۳۱ نفر  هم ۳۶ تا ۴۰  سال دارند، ۲۷ نفر هم در رده سنی ۴۱ تا ۴۵ سال،  ۲۴ نفر نیز در رده سنی ۴۶ تا ۵۰ سال، ۱۷ نفر در رده سنی ۵۱ تا ۵۵ سال و  ۶ نفر هم در رده سنی ۵۶ تا ۶۰ سال ثبت نام کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: در رده سنی ۶۱ تا ۶۵ سال هفت نفر  و در گروه سنی ۷۰ تا ۷۵ سال هم یک نفر ثبت نام کرد.

صالحی با اشاره به شغل داوطلبان ثبت نام شده اظهار داشت: از مجموع داوطلبان ۶ نفر پزشک، پنج نفر فرهنگی ، ۵۸ نفر کارمند ، ۱۸ تن بازنشسته ، ۱۱ نفر استاد دانشگاه ، چهار نفر روحانی ، سه نفر وکیل و قاضی ، ۲۰ نفر شغل آزاد و یک نفر هم بیکار و مابقی سایر حرفه ها هستند.

وی افزود: پنج تن از داوطلبان دارای تحصیلات حوزوی ، ۱۷ نفر دکتری ، ۱۱۱ نفر فوق لیسانس و چهار نفر هم لیسانس هستند.

صالحی اضافه کرد: امروز آخرین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی است و این مدت تمدید هم نخواهد شد.

کد خبر 864561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha