کاهش میزان نقدینگی در آذربایجان‌شرقی نگران کننده است

رییس انجمن نیرو محرکه همگن و قطعه‌سازان خودرو کشور گفت: تبریز که زمانی قطب و قلب تپنده صنعت کشور بود و در رتبه ۲ کشوری قرار داشت؛ امروز به رتبه‌ای پایین‌تر از ۲۱ تنزل پیدا کرده است.

«رضا پاشایی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با اشاره به ضرورت توجه دولت به فعالان صنعت قطعه‌سازی کشور اظهار داشت: اهمیت صنعت و تولید و به تبع آن اشتغالزایی در سطح ملی به ویژه در استان آذربایجانشرقی برکسی پوشیده نیست.

رییس انجمن نیرو محرکه همگن و قطعه‌سازان خودرو کشور ادامه داد: آذربایجان شرقی یک استان با پتانسیل وسیع تجاری و صنعتی است، اما در سال‌های گذشته به دلایل متعدد از جمله عدم توانایی در عملیاتی کردن ظرفیت اختصاصی استان و اکتفا به شعارهای شیک و عوام‌پسند، جایگاه استان در حوزه های صنعتی و اقتصادی به رتبه های دو رقمی تنزل پیدا کرده است. 

پاشایی ادامه داد: عدم حضور نماینده های استان در مراکز تصمیم گیری شاخص کشوری در حوزه های صنعت به ویژه در جایگاه ریاست کمیسیون صنایع و معادن مجلس و حضور افرادی با تحصیلات و تخصص‌های غیرمرتبط در این کمیسیون، عرصه را بیش از پیش برای حضور و فعالیت کارآفرینان، صاحب نظران و نخبگان اقتصادی و صنعتی استان تنگ تر کرده است.

وی افزود: در این مقطع زمانی ضروری است با انتخاب فردی متعهد و متخصص جهت حضور در رأس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، به فکر ارتقا جایگاه واقعی استان در حوزه صنعت قطعه سازی کشور باشیم.

رییس انجمن نیرو محرکه همگن و قطعه‌سازان خودرو کشور با اشاره به قدمت دیرینه قطعه سازی در آذربایجان و تبریز ادامه داد: تبریز که زمانی قطب و قلب تپنده صنعت کشور بود و در رتبه 2 کشوری قرار داشت؛ امروز به رتبه‌ای پایین‌تر از 21 تنزل پیدا کرده است.

پاشایی با بیان این‌که کاهش میزان نقدینگی استان بسیار نگران کننده است، تصریح کرد: این امر بیانگر حرکت استان به سمت فقر صنعتی است، متأسفانه در حوزه صادرات؛ صاحبان صنایع را به قدری محدود کردده‌اند که تولیدکننده، نگران وضعیت آینده است. 

کد خبر 868593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha