تعابیری همچون شمال و جنوب شهر نشان از ‌بی‌عدالتی است

پوزمحمدی گفت: با وجود تعابیری همچون شمال شهر، جنوب شهر، محله مرفه و ... می توان اذعان داشت که در شهرهای ما عدالتی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ «محمدرضا پورمحمدی»‌ امروز در نشست مشترک با شهرداران استان اظهار داشت: شوراهای اسلامی شهر جزو حقوق معوقه شهروندان ایرانی بود و سالها به تعویق افتاده بود که احیای این شوراها جزو خدمات با ارزش دولت وقت به شمار می رود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که شهردار مجری تصمیماتی است که شورا اتخاذ می کند. خاطرنشان کرد: هزاره سوم دو ویژگی مهم دارد؛ یکی بحث تغییر است و می گویند همه چیز تغییر می یابد به جز خود تغییر و این تغییر در حوزه علوم و فنون با سرعت بیشتری رخ می دهد.

وی ادامه داد: اگر چه در دانشگاه تحصیل کرده ایم؛ اما روزانه ۴۰۰ هزار برگ به صفحات الکترونیک مباحث تخصصی افزوده می شود. تغییر در حوزه علوم و فنون به گونه ای است که می گویند در سال ۲۰۵۰ دانش بشر در فاصله سه ماه دو برابر می شود. باید خود را بروز نگه داریم.

پورمحمدی با تأکید بر تجمیع تخصص‌های مختلف برای اداره شهر گفت: اعتقاد دارم به جای این‌که شهرداران را به سفرهای خارجی بفرستیم؛ می توانیم شورای شهر یکی از شهرهای موفق خارجی را به تبریز دعوت کنیم و پروتکل هایی تعریف کنیم تا حاصل آن ارتقای سطخ شهر باشد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که به همت شهرداری تبریز تنها طی دو سال گذشته ۲۳ پارک محله ای در سطح شهر طراحی و احداث شده است، خاطرنشان کرد: با وجود تعابیری همچون شمال شهر، جنوب شهر، محله مرفه و ... می توان اذعان داشت که در شهرهای ما عدالتی وجود ندارد در حالی که باید در تمام محلات به طور عادلانه امکاناتی مثل پارک و مدرسه وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد شبکه ها در شهرها، افزود: هم اکنون ایجاد شبکه‌های استان‌های همجوار مدنظر است و در حال فراهم ساختن زیرساخت‌ها برای این اقدام هستیم. در کشور باید نتورک ایجاد کرده و شبکه همکاری مهیا شود.

پورمحمدی با اشاره به این‌که شهر عالی ترین جلوه تمدن بشری است و شهرنشینی همچنان رو به افزایش خواهد بود، گفت:در جهان سوم پیشرفت و توسعه اقتصادی نیست که مردم رو به سمت شهرها سوق می دهد، بلکه رکود و سختی معیشت باعث این امر است که این مهاجرت ها در نهایت حاشیه نشینی، بافت فرسوده، بیکاری، محیط زیست و آلودگی هوا را منجر می شود.

کد خبر 872034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha