تدوین ۶۵ متن درسی کاربردی در مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث المصطفی(ص)

حجت‌الاسلام رضایی‌اصفهانی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای علمی مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث، تدوین ۶۵ متن درسی از سوی استادان این مجتمع است، گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ دانش‌پژوه در مقطع دکتری و کارشناسی‌ارشد در این مجتمع مشغول به تحصیل هستند.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف، حجت‌الاسلام «محمدعلی رضایی اصفهانی» در جمع طلاب مجتمع علمی و آموزشی قرآن و حدیث المصطفی(ص) اظهار کرد: مجتمع قرآن و حدیث از نظر تنوع رشته‌ای، بزرگ‌ترین مجتمع قرآنی و حدیثی کشور به شمار می‌آید و با اجرای طرح تحول آموزشی، رشته‌ها و گرایش‌های ارائه‌شده به ۵۰ مورد می‌رسد که در ایران و جهان اسلام بی بدیل و بی‌همتا است.

 

وی با اشاره به تحصیل بیش از هزار دانش‌پژوه از ۵۰ ملیت در این مجتمع، افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ دانش‌پژوه در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد در مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث مشغول به تحصیل هستند.

 

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) بیان کرد: امروز مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث به مرجعیت علمی در حوزه علوم دینی که هدف اصلی جامعة‌المصطفی(ص) است، بسیار نزدیک شده و البته برای تحقق کامل آن باید گام‌های بلند دیگری برداشته شود.

 

رضایی اصفهانی ادامه داد: تاکنون دو همایش بین‌المللی و ملی به همت مجتمع برگزار شده و همایش «مبانی قرآنی- حدیثی بیانیه گام دوم انقلاب» نیز هم‌اکنون در حال برگزاری است.

 

رئیس مجتمع قرآن و حدیث المصطفی(ص) طرح تحول آموزشی را حرکتی عظیم و رو به جلو برای مجتمع دانست و ابراز کرد: در کنار این طرح بزرگ، طرح‌های نوآورانه دیگری مانند طرح حاملان قرآن (حفظ قرآن)، طرح وقف و اهدای کتب درسی به طلاب و طرح انصار و مهاجرین (تربیت مربی اخلاق) با استقبال خوب طلاب اجرا شده است. موفقیت‌های این مجتمع نتیجه تلاش جمعی مسئولان، استادان، کارکنان و طلاب و نیز همراهی و حمایت ویژه مسئولان سازمان مرکزی جامعةالمصطفی(ص) است.

 

گفتنی است، در ادامه، دو نفر از طلاب مجتمع به نمایندگی از دانش‌پژوهان دیگر، به بیان نظر‌ها و پیشنهاد‌های خود پرداختند.

 

کد خبر 872155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha