ما باید به دنبال خروج رکود از مساجد استان باشیم

حجت الاسلام نجیمی با اشاره به اهمیت فعالیت دستگاه های فرهنگی گفت: ما باید به دنبال خروج رکود از مساجد استان باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « حجت الاسلام علیرضا نجیمی» در دیدار با سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان یزد گفت: مسجد به عنوان معنوی ترین و مهمترین نقطه مشترک فعالیت است که برکات این مکان قطعا منشا اثرات بسیاری در فعالیت های مشترک خواهد بود.

وی افزود: ما باید به دنبال خارج کردن مساجد از رکود باشیم که در صورت تحقق آن روح تحرک و نشاط معنوی در سطح محلات دمیده خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد بیان کرد: ما در استان حدود 40 نهاد فرهنگی همسو داریم که امیدواریم بتوانیم با هماهنگی و هم افزایی این نهادها در جهت فعالیت های فرهنگی گام برداریم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد بیان کرد: امیدواریم بانک اطلاعاتی مشترک را در استان ایجاد کنیم تا بتوانیم بر این اساس در مساجد برنامه ریزی کرده و برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دنبال کرده و با محوریت مسجد حرکت کنیم.

وی افزود: کارهای در رابطه با نظام و اهداف انقلاب و همچنین تبیین راه شهدا می تواند راهبردی برای ما باشد.

حجت الاسلام نجیمی گفت: قطعا همدلی و مشارکت در فعالیت های بین مجموعه های همسو و فعال در حوزه مساجد برای فعالین این حوزه ایجاد انگیزه می کند.

وی افزود: در مناطق حاشیه ای و جدیدالتاسیس شاهد کمبود مساجد هستیم که باید با استفاده از ظرفیت های خیری در راستای ایجاد مساجد گام برداریم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد بیان کرد: رویکرد سازمان از مسجد محوری به سمت امام محوری در حال حرکت است که در این راستا سعی داریم تا بر روی امام جماعت مساجد به عنوان فرد اثرگذار در محلات برنامه ریزی کنیم.

حجت الاسلام نجیمی گفت: یکی از برنامه های ما ایجاد شناسنامه برای مساجد و همچنین محلات است که در آن نقطه قوت ها و ضعف ها مشخص می شود و از کارهای موازی جلوگیری می شود.

 

کد خبر 872310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha