یادواره شهدای غواص لشگر انصارالحسین(ع) همدان برگزار می‌شود

صفدریان گفت: «یادواره شهدای غواص لشگر انصارالحسین(ع) همدان در عملیات کربلای ۴»، یکشنبه، ۸ دی ماه همزمان با نماز مغرب و عشاء در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

«مجید صفدریان»، در گفت‌و‌گو با خبرنگار شبستان در از همدان گفت: «یادواره شهدای غواص لشگر انصارالحسین(ع) همدان در عملیات کربلای 4» برگزار می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان همدان افزود: این مراسم به همت همرزمان شهدای کربلای 4 در استان، روز یکشنبه، 8 دی ماه پس از نماز مغرب و عشاء در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

صفدریان با اشاره به اینکه استان همدان دارای 192 شهید در عملیات کربلای 4 است ابراز کرد: این مراسم همراه با روایت گری و خاطره گویی، سید رضا موسوی، سید جعفر دعوتی و دکتر سعید نظری از همرزمان شهدای این عملیات ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: عملیات کربلای (4)، شب چهارم دی ماه سال 65 انجام شد که لشگر انصارالحسین(ع) استان همدان جزء یگان‌هایی بود که نقش ارزنده‌ای در این عملیات ایفا نمود و گردان غواص جعفر طیار جز گردان‌های خطر شکن در این عملیات بودند.

رئیس بنیاد شهید شهر همدان ادامه داد: دیگر گردان‌های عملیاتی لشگر انصارالحسین(ع) نیز در این عملیات حضوری پرنگ داشته و بسیاری از رزمندگان استان در این عملیات به شهادت رسیدند.

صفدریان ابراز کرد: به دلیل نوع عملیات که رزمندگان مجبور به عبور از اروند رود بوده اند بسیاری از آنان به شهادت رسیده و پیکر مطهرشان در منطقه باقی می‌ماند که بعد‌ها با تفحس‌های انجام شده پیکر تعدادی از این شهدا شناسایی شده و به کشور بازگردانده می‌شود.

وی اضافه کرد: این در حالی است که پیکر برخی از شهدای این عملیات تاکنون پیدا نشده و جاوید‌الاثر هستند.

کد خبر 872575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha