فتنه ۸۸ هزینه‌های بسیاری به کشور تحمیل کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: فتنه سال ۸۸ هزینه‌های اقتصادی زیادی برای کشور تحمیل کرد و نهادهای قانونی را زیر سؤال برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به فرا رسیدن ۹ دی «روز بصیرت، میثاق امت با ولایت» اظهار داشت: مردم آذربایجان و تبریز ۸ دی یعنی یک روز زودتر از مردم دیگر مناطق علیه جریان فتنه به خیابان‌ها آمدند و در سراسر کشور جریان‌ساز شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: سه عنصر اصلی؛ مدیریت هوشمندانه، حکیمانه و بی‌‌بدیل رهبری، حضور بصیرت‌مدارانه و انقلابی ملت در صحنه، پیوند عمیق و الهی میان امام و امت، در مهار فتنه ۸۸ اثرگذار بوده است.

وی با بیان این‌که پیامد منفی فتنه ۸۸ در بعد داخلی منجر به حرمت‌شکنی و هجمه به باورهای دینی بوده است، یادآور شد: این فتنه هزینه‌های اقتصادی زیادی برای کشور تحمیل کرد و نهادهای قانونی را زیر سؤال برد.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که طرح تشکیل کمیته صیانت از آرا نشان از هدف فتنه‌گرایانه عده ای در داخل بوده است، گفت: ساختارشکنی و هجمه به اسلامیت یکی از آثار و پیامدهای منفی داخلی این فتنه بود.

آل‌هاشم ادامه داد: دو روز بعد از برگزاری انتخابات، رئیس جمهور آمریکا نامه‌ای نوشت که بدون حضور ایران امکان حل مشکلات منطقه وجود ندارد؛ اما حرکات جریان فتنه باعث شد تا همه این مسائل به ضرر کشور تمام شود، حتی آن زمان موضوع هسته‌ای خوب پیش می‌رفت ولی فتنه باعث شد تا توقعات از ایران بیشتر شود. 

وی در ادامه با بیان این‌که راهبرد دشمن از اغتشاشات ۹۸ خشونت زیاد علیه مردم و ایجاد امکان غارت اموال و گسترده کردن درگیری بوده است، تصریح کرد: افزایش سرعت عمل اشرار حرفه‌ای در عمل کردن به اقدامات خرابکارانه، آشناسازی مردم با روش‌های تخریب، آتش زدن اموال عمومی، اصرار بر ایجاد اعتراض و درگیری در نقاط متعدد نیز مورد هدف دشمنان بوده است.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که در جریان حوادث اخیر دشمنان تمرکز بر کشته‌سازی را اولویت خود قرار داده بودند، افزود: استفاده از استعداد نرم‌افزار مسیریابی خارجی، عمومی کردن اغتشاشات و جلوگیری از جدا کردن مردم از صف اغتشاش‌گران از دیگر راهبردهای جریان نفاق بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود از عموم کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی خواست تا تقوای سیاسی و اخلاق انتخاباتی را مورد توجه قرار دهند و اظهار داشت: کاندیداها و طرفداران سعی کنند تنها خود را ثابت کرده و از تخریب دیگر رقبا پرهیز کنند.

وی انقلابی و در خط امام بودن، بصیرت، دلسوزی و رعایت احکام الهی را از جمله شاخص‌های نامزد اصلح انتخاباتی دانست و گفت: عموم مردم باید برای حضور حداکثری و آگاهانه در انتخابات اسفند ماه تلاش کنند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی اظهار داشت: از جمعیت ۲۷ میلیون نفری سال ۱۳۵۵ کشور؛ حدود ۵۹ درصد بی‌سواد بودند، اما بعد از انقلاب و با تأسیس نهضت سوادآموزی؛ در سال ۶۵ بیش از ۱۱ میلیون نفر به جمع باسوادها افزوده شدند. 

وی افزود: در سال ۷۵ نرخ با سوادی ایران با رشد ۱۸ درصد روبرو شد و در سال ۹۵ تقریبا به ۸۷/۶ درصد رسید؛ اما همچنان در جامعه حدود ۸ میلیون بی‌سواد داریم که نقش نهضت سوادآموزی در باسواد کردن جامعه بسیار پُررنگ می‌باشد. 

کد خبر 872875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha