پیکر خلبان شهید «محمد رضا رحمانی» تشییع شد

مراسم تشییع پیکر شهید رحمانی با حضور اقشار مختلف مردم تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، مراسم تشییع پیکر خلبان شهید «محمد رضا رحمانی» امروز با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان، خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و همرزمان آن دلاور آسمان‌های ایران زمین در تبریز برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید امیر سرتیپ دوم خلبان محمدرضا رحمانی اظهار داشت: سرهنگ خلبان محمدرضا رحمانی که از امروز به درجه سرتیپ دوم درآمده است، یکی از خلبانان زبده و باتجربه نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که با روحیه جهادی و انجام صدها پرواز و ماموریت مختلف کارنامه درخشانی بر جای گذاشت.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: باید قدردان خدمات شهدای گرانقدر باشیم، امروز عزتی که جمهوری اسلامی در سطح دنیا و کشور دارد، به برکت خون این شهیدان است.  

وی با بیان این‌که در طول جنگ تحمیلی در کلیه عملیات‌های زمینی که نیروی زمینی یا سپاه قهرمان و بسیج فداکار انجام می‌داد؛ حتما نیروی هوایی پشتیبان این عزیزان بود، گفت: نیروی هوایی قهرمانان زیادی را تقدیم نظام اسلامی کرده است و امروز نیز این عزیز پرواز کرد.

بنابر این گزارش، امیر سرتیپ دوم خلبان شهید «محمد رضا رحمانی» در سال ۱۳۷۳ به استخدام نیروی هوایی ارتش در آمد و دوره‌های مقدماتی و تکمیلی خلبانی خود را زیر نظر خلبانان خبره ارتش طی کرد.

او پس از پایان دوره خلبانی به عنوان خلبان جنگنده اف ۵ در نیروی هوایی مشغول حراست از آسمان ایران اسلامی شد و پس از آن با طی دوره خلبانی هواپیمای میگ ۲۹، خدمت صادقانه خود را با این جنگنده در پایگاه شهید فکوری تبریز ادامه داد.

شهید «محمد رضا رحمانی» یکی از خلبانان زبده و باتجربه نیروی هوایی ارتش بود که با روحیه جهادی و با صد‌ها مرحله پرواز در ماموریت‌های مختلف کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشته است.

شهید محمدرضا رحمانی، حافظ ۱۰ جزء کلام‌الله مجید بود.

 

کد خبر 873405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha