کانون های مساجد در بحث آموزش و فرهنگ سازی برای حفاظت از محیط زیست می توانند نقش مهمی ایفا کنند

فرهنگی گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور می توانند در بحث آموزش و همچنین فرهنگ سازی برای جلوگیری از آلودگی هوا و حفاظت از محیط زیست نقش مهمی ایفا کنند.

«محمد حسین فرهنگی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به نقش مساجد و کانون های فرهنگی و هنری در بحث فرهنگ سازی برای حفاظت از محیط زیست و همچنین جلوگیری از آلودگی هوا گفت: به هر حال مساجد همواره سنگر حضور مردم در عرصه های مختلف بوده اند. ما می توانیم از این حضور برای فرهنگ سازی جهت اهداف مختلف استفاده کنیم. یکی از مواردی که ما می توانیم در آنها بر نقش مساجد تکیه داشته باشیم، مسایل زیست محیطی، استفاده درست از منابع و همچنین حفاظت از آب، خاک و هوا است.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کانون های فرهنگی و هنری در مساجد به عنوان نهادهای دینی و فرهنگی می توانند در بحث آموزش و تبلیغ و ترغیب جوانان و نوجوانان که مخاطب اصلی برنامه های این کانون ها هستند برای فرهنگ سازی جهت حفاظت از مسایل محیط زیستی ورود جدی داشته باشند و در این زمینه ایفای نقش کنند.

 

وی ادامه داد: صدا و سیما و رسانه های مکتوب و فضای مجازی نیز در این زمینه نقش بسزایی دارند البته باید بدانیم بخش عمده ای از آلودگی هوا به موضوع سوخت ها بر می گردد و انتظار ما از دولت این است که در مورد سوخت هایی که در کلان شهرها استفاده می شود، اقدامات جدی و موثری به عمل بیاورد تا آلایندگی آنها به حداقل برسد.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت باید از مجموعه کارهایی که برای حمایت از تولید و حتی واردات خودروهایی که آلایندگی کمتری دارند و توسعه و ترویج استفاده از سوخت سی ان جی ورود جدی داشته باشد و اقدامات موثری را انجام دهد.

 

وی با اشاره به قانون هوای پاک گفت: این قانون، قانون خوبی است و تمهیدات خوبی در آن برای جلوگیری از آلودگی هوا اندیشیده شده است ولی این قانون باید به صورت کامل اجرایی شود تا ما شاهد اثرات آن باشیم.

 

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: استفاده درست از خودروها و همچنین سوختی که آلایندگی کمتری داشته باشد، استفاده از حمل و نقل عمومی، ترویج فرهنگ دوچرخه سواری از جمله مواردی است که باید در زمینه آنها فرهنگ سازی شود و اتفاقا کانون ها و مساجد می توانند در این زمینه ورود داشته باشند و مردم را نسبت به این مسایل آگاه کنند./

کد خبر 873030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha