روحیه جهاد و شهادت ضامن تداوم انقلاب اسلامی است

استاد حوزه علمیه قم ضمن تجلیل از مقام شهید و شهادت وتأکید بر لزوم توجه ویژه به آرمان و اهداف و وصایای شهدا گفت: روحیه جهاد و شهاد ضامن تداوم انقلاب اسلامی است.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله «محمدجواد فاضل‌لنکرانی» عصر امروز(دوشنبه 9دی) در دیدار با مدیر اجرایی کنگره شهدای استان قم آمادگی برای شهادت را یکی از اصلی ترین مسائل جامعه امروز عنوان کرد: بزرگترین پیام شهیدان برای ما همین است یعنی یک شهید به ما درس می‌ دهد که همیشه برای فداکاری در مسیر اسلام آماده باشیم.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم عنوان کرد: باید فکر کنیم در این کنگره مسؤولان و نخبگان و خواص و اقشار مردم چه راهکارهایی می توانند ایجاد بکنند تا این روحیه زنده بماند.

وی بیان داشت: اگر بتوانیم در این جهت موفق باشیم از خون شهدا پاسداری کرده ایم همچنانکه دشمن فهمیده است که اگر این روحیه در بین جوانان ما باشد نمی تواند بر ما تسلط پیدا کند؛ آنها می‌ خواهند پیام شهادت را که دفاع از اسلام است، خاموش کنند.

آیت الله فاضل‌لنکرانی با تأکید بر موضوع «جهاد ذبّی» و لزوم طرح آن در مجامع علمی کشور گفت: این نظریه می‌ گوید اگر در هرجای عالم عده ای در حال برنامه ریزی برای از بین بردن دین هستند، نباید ساکت بنشینیم و باید در صورت توان و قدرت اقدام کنیم که دفاع از سوریه و عراق و افغانستان با همین نظریه قابل پذیرش می‌ شود.

وی تقویت روحیه جهادی را زمینه ساز حل مشکلات و مقاومت بیشتر ملت دانست و اضافه کرد: این روحیه شهادت پذیری و دفاع از اسلام یعنی همین که به راحتی یک شخصی مثل امام راحل در سن 63 سالگی در قم در بین اختناق و خفقان شاهنشاهی اعلام کرد من آماده تیرهای شما هستم.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ابراز داشت: باید مستندهایی در این راستا درست شود که این فکر و این روحیه در همه جامعه و به ویژه بین جوانان ما احیا شود؛ یعنی باید پشتوانه های علمی موضوع دفاع و ارزش مقابله با دشمنان را بیان کنیم.

وی با بیان این که قم ظرفیت عمیق تر و بزرگتری برای برگزاری فعالیت های شهید و شهادت دارد، گفت: هنوز مردم از آمار شهدای روحانی دفاع مقدس یا دفاع از حرم خبر ندارند که این هم ناراحت کننده است و باید برای این مسأله هم برنامه ریزی دقیق تری صورت بگیرد.

آیت الله فاضل‌لنکرانی تصریح کرد: شهدا حقیقتا ارتباط ویژه ای با خدا برقرار کرده اند و این طور نبوده که بگوییم به راحتی به جبهه رفتند و کشته شدند؛ به عقیده من از دل این وصیت نامه ها اسراری عجیب بیرون می‌ آید که می‌ تواند برای حوزه و دانشگاه و مدارس و کل کشور مفید است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شهید و شهادت را ضامن تداوم مسیر انقلاب دانست و افزود: لازم است در این مسیر یک سری راهبردهای اساسی برای محقق شدن اهداف اصلی را تنظیم کنیم و این را بدانید که هرکسی را به این محفل انس راه نمی دهند.

کد خبر 874299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha