تخمین حضور۲۵ میلیون نفر در مراسم تشییع سردار سلیمانی در ایران و عراق

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: کارشناسان حضور ۲۵ میلیون نفری جمعیت را برای مراسم تشییع سردار دل‌ها در ۲ کشور ایران و عراق تخمین زده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ورامین، حجت الاسلام سید محسن محمودی در حاشیه جلسه ستاد برگزاری مراسم دهه فجر انقلاب اسلامی استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: داغ بزرگ شهادت سردار دل‌ها دل همه ما را شکست و در این داغ همه ایرانی‌ها از هر طیف و سلیقه عزادار بودند و این همه بخاطر این بود که او مدافع حرم اهل بیت و مدافع امنیت حال حاضر ما بوده است.

 

وی افزود: این مراسم خود یک عاشورا بود و از حالت طبیعی چنین مراسم‌هایی خارج بود و در داغ حاج قاسم همه از عمق وجودشان اشک ریختند.

 

محمودی با اشاره به اینکه تشییع این شهید در تاریخ اسلام بی نظیر بوده است عنوان داشت: یکی از دلایل اینکه میگوییم تشییع این شهید بزرگوار منحصر به فرد شد این است که این پیکر در همه حرم های ائمه (ع) در عراق و ایران طواف داده شد و تخمینی که از تعداد جمعیت زده شده است حدود ۲۵ میلیون نفر جمعیت در ایران و عراق در این تشییع باشکوه حضور داشته‌اند.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: بزرگانی همچون رهبری معظم مراجع عظام تقلید در داغ این شهید گریه می‌کنند و این بدان معنا است مقام این شهید چقدر شریف و عزیز بوده است.

 

وی ادامه داد: رسانه‌ها و دشمنان اذعان کردند ایرانی‌ها با همه گرفتاری‌ها و مشکلات موجود در کشورشان وقتی بزرگی مثل سردار سلیمانی را از دست دادند مثل سیل خروشان با حضور در تشییع باشکوه حضور پیدا کردند.

 

محمودی تصریح کرد: دهه فجر امسال ما سلیمانی شد و ۲۲ بهمن امسال که متقارن با چهلم این شهید شده است تماشایی و فرصت تبیین شخصیت این بزرگوار برای ما است.

 

این مقام مسئول گفت: خیلی از جریان‌های سیاسی نگران حضور مردم در انتخابات بودند اما قطعاً به برکت خون و شهادت این شهید با انتخابات با حضور خوب مردم برگزار خواهد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه شهدا باید با تمام ابعاد به نسل جوان معرفی شوند افزود: کمترین کار برای این شهید بعد از تشییع باشکوه، معرفی این الگو برای نسل جوان و ساختن تندیس در تمام شهرها و گنجاندن ابعاد مختلف زندگی وی در کتب درسی و کارهای پژوهشی حوزه و دانشگاه است.

کد خبر 878067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha