اقبال عمومی جهان در آینده به تمدن نوین اسلامی خواهد بود

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به توجه بیانیه گام دوم انقلاب به موضوع علوم انسانی و همچنین تمدن نوین اسلامی تأکید کرد که اقبال عمومی جهان در آینده به تمدن نوین اسلامی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام «حسن یوسف زاده» در نشست خبری همایش ملی «ظرفیت های علوم انسانی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب» که امروز(دوشنبه 23 دی) در سالن نشست های مؤسسه آموزش عالی علوم انسانی جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد، تأکید کرد: خود رهبر معظم انقلاب نیز درخواست تأمل  و تدقیق روی این بیانیه داشتند تا مثل بسیاری از سخنان ایشان دچار روزمرگری نشده و به بوته فراموشی سپرده نشود.

دبیر علمی همایش با بیان این که این بیانیه مورد استقبال خوب اندیشمندان و حتی عموم مردم قرار گرفته است، گفت: در واقع ویژگی اصلی این بیانیه این است که به دنبال فهماندن چیستی و ویژگی های انقلاب اسلامی است و اگر بخواهیم به دنبال یک متن خلاصه و کامل برای فهم درست مبانی و خصائص انقلاب اسلامی باشیم باید به این بیانیه مراجعه کنیم.

وی تصریح کرد: ما در آینده نزدیک جابجایی تمدنی از غرب به شرق را شاهد خواهیم بود که در این راستا ایران اسلامی در خط مقدم قرار دارد؛ بحران هایی که در دهه های اخیر شاهد بودیم و شاهد خواهیم بود نشان می‌ دهد که سرخوردگی های زیادی در غرب وجود دارد و باید حوزه تمدنی غرب تغییر پیدا کند.

حجت الاسلام یوسف زاده با اشاره به اقبال عمومی جهان در آینده به تمدن نوین اسلامی گفت: این تمدن برخواسته از انقلاب اسلامی است و اتفاقا یکی از بندهای مورد تأکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب همین مسأله است، از این رو این همایش تلاش می‌کند تا با معرفی و بررسی زمینه های تحقق بیانیه گام دوم انقلاب از طریق علوم انسانی  اسلامی گامی در این جهت بردارد.

وی بیان داشت:این بیانیه همچنین راهبردهای نیل به اهداف بلند انقلاب است که به صورت خیلی فشرده در قالب یک بیاینه آمده است. فهم و تحلیل بیانیه گام دوم نیازمند دقت‌های عالمانه و موشکافانه از زوایای گوناگون از جمله جامعه‌شناختی، روان‌شناختی، مدیریت و علوم سیاسی است.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی تأکید کرد: بی‌شك نتایج حاصل از این همایش می‌تواند در سیاست‌گذاری‌های مبتنی بر اندیشه رهبر معظم انقلاب در سازمان های مختلف موثر باشد.

کد خبر 880308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha