هنر ایران مقاومت است نه تسلیم/دشمن به دنبال خاموش کردن تفکر حاج قاسم ها است

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور با بیان اینکه دشمن به دنبال خاموش کردن تفکر حاج قاسم ها است؛ گفت: هنر ایران مقاومت است نه تسلیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار یعقوب سلیمانی امروز ( چهارشنبه 25 دی) در اولین جشنواره ره آورد راهیان نور در استان با ادای احترام به 6 هزار و 500 شهید گلگون کفن استان و شهدای مقاومت و در راس آن سید الشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی گفت: این چند روزه در وصف، کمال و وجود همه شهدا و به طور خاص شهید حاج قاسم گفته شده و خیلی مطالب مانده که با گذشت زمان روشن خواهد شد و درسی برای همگی ما، برای گام دوم انقلاب، جامعه و جهان اسلام خواهد بود.

 

 

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج کشور با ابراز امیدواری از اینکه خدا توفیق دهد تا همه خادم شهدا باشیم و جایگاه و عظمت این شهدا را درک کنیم، افزود: مطالبی در اهمیت یاد شهیدان و تکریم شهدا و دفاع مقدس است زیرا که جلسه و مجلس ما مجلس شهدایی و دفاع مقدس است و رهبری می فرماید" وقتی یک نفر در میدان جهاد می رود و شما او را تکریم می کنید، در واقع سه کار انجام داده اید؛ یکی اینکه این مجاهد فی سبیل الله و جهاد را تکریم کردید و کار سوم این است که دیگران را به ادامه راه تشویق کردید'' لذا راز اقتدار یک ملت همین است که جوانان و افراد فعال  در میدان ها دلیر وارد شوند و نترسند و ببینند که یاد شهدا چقدر مهم است.

 

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در وصف شهدا مطالب زیادی مطرح شده است، بیان کرد: حضرت امام(رضوان الله علیه) می فرمایند" شهادت رمز پیروزی است و ملتی که شهادت را آروز دارد پیروز است؛ چه در دنیا پیروز شوید و یا به شهادت برسید پیروزمند هستید"؛ این ها به نوعی به حاج قاسم و هم رزمانشان و شهدا برمی گردد.

 

 

سردار سلیمانی با بیان اینکه شهید عزت ابدی است و شهادت فخر اولیا و فخر ما است، ادامه داد: این حس شهادت خواهی و فداکاری بود که یک ملتی که هیچ نداشت بر طاغوت غلبه پیدا کرد و خون شهیدان ما امتداد خون شهدای کربلا است و ملتی که شهادت برای او سعادت است پیروز است.

 

 


وی در ادامه با اشاره به اینکه در امتداد دفاع مقدس ما، راهیان نور است و دفاع مقدس نیز امتداد انقلاب و نهضت سرور سالار شهیدان اباعبدالله الحسین است، گفت: ایثار، شجاعت، شهامت، شهادت، از خود گذشتگی، میل به شهید شدن ها، مجذوب ولایت بودن، روحیه استکبار ستیزی، ایثار و خلوص از ویژگی ها و نگاه هایی است که به نوعی بر دفاع مقدس ما بروز پیدا کرده و امروز راهیان نور ما امتداد دفاع مقدس است.

 

 

رئیس قرارگاه راهیان نور کشور در ادامه افزود: آقا فرمودند" راهیان نور فناوری جدید استفاده از گنج دفاع مقدس و معدن طلای دفاع مقدس است" لذا راهیان نور یک فناوری قدرت نرم است و راهیان نور در امتداد دفاع مقدس و بهترین زمینه برای آشنایی علمی و عملی با سبک زندگی رزمندگی و سیره شهیدان است.

 

 

وی ادامه داد: راهیان نور برنامه ای است که حضرت آقا فرمودند" کشور در مقابل تهاجم فرهنگی پیروز خواهد شد" لذا یکی از بستر های مناسب و تاثیرگذار در ترویج ایثار و شهادت و ترویج  زندگی به سبک رزمندگی آن هم برای جوانانی که آن دوران را ندیدند، در واقع راهیان نور است و بستری برای توسعه قله، نورانیت و گنجی که از آن یاد می کنیم.

 

 

سردار سلیمانی در ادامه بیان کرد: به فرموده آقا "راهیان نور یک سنت حسنه و کار با برکت است" لذا راهیان نور کار عاقلانه ای است که ملت ایران انجام می دهند و باعث یادآوری عظمت شهدا و در واقع انتشار فرهنگ جهاد و مقاومت و نترسیدن از دشمن در جامعه اسلامی ما است.

 

 

وی با اشاره به اینکه بهترین راه تبلیغ و انتشار یاد شهیدان، راهیان نور است که باید توجه کنیم، گفت: انقلاب ما نیازمند هنر ممتاز و فاخر و پیشتاز است لذا ویژگی هایی که در سرباز ولایت یعنی حاج قاسم در این چند روزه، در وصف ویژگی ها و اخلاقیات سپهبد سلیمانی می گویند انسان را تکان می دهد.

 

 

رئیس قرارگاه راهیان نور کشور با اشاره به اینکه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اینجا هستیم، گفت: 41 سال توطئه، حیله و مکر دشمنان اسلام و انقلاب در عرصه های مختلف را دیدیم؛ جریان ضد انقلاب قریب به 17 هزار ترور ناجوانمردانه توسط عوامل منافقین و دست اندرکاران آن ها که امروزه مورد حمایت استکبار و انگلیس و آمریکا هستند انجام دادند؛ آنها دنبال این هستند اندیشه و تفکر امام را خاموش کنند و اندیشه و تفکر حاج قاسم ها را که به برکت قیام امام و دفاع مقدس تعالی پیدا کرد خاموش کنند.

 

 

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که نام،  یاد و گفتمان شهدا بروز و ظهور دارد دشمن هر چه تلاش کند موفق نخواهد بود، ادامه داد: سبک زندگی و مسیر شهدا امروزه نفوذ ناپذیر است و دفاع مقدس مختص گروهی خاص و جناح خاص نبود و نگاه حاج قاسم نگاه والایی بود و نگاهی که مورد پسند همه بود و بعد از شهادت او به آن پی می بریم.

 

 

سردار سلیمانی در ادامه گفت: یکی از بسترهایی که می تواند همین ویژگی ها را حفظ کند زبان هنر، هنر و مستند کردن این وقایع است؛ واقعه کربلا چند ساعت بود و اگر معیشت الهی و آن کاروان به اسارت رفته و فداکاری امام سجاد و اهل بیت نبود و روایت گری نمی شد، حادثه و واقعه کربلا معلوم نبود چه اتفاقی می افتد لذا امروز این وظیفه ما است که این موراد را مستند کنیم.

 

 

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس یک گنج و قله نورانی عظیمی است که هر چه استخراج شود حرف و مطلب دارد، افزود: شما ملاحظه کنید می شود بگوییم تاسوعا و عاشورا کهنگی دارد و بگوییم مناسبت های ائمه اطهار تکراری هستند؟ این ها انرژی زا هستند و مغناطیسی دارد که انسان را زنده می کند لذا جنس دفاع مقدس و شهادت و شهید هم همین است.

 

 

رئیس قرارگاه راهیان نور کشور در ادامه گفت: امروز جشنواره ره آورد سرزمین نور برگزار می شود؛ آن هم حس و ره آوردی که دانش آموز و دانشجو می رود و امروزه مخاطبین ما در امتداد دفاع مقدس در راهیان نور جوانان و نوجوانان هستند لذا ابزار های هنری رساترین و کاری ترین ابزار ابلاغ پیام است که باید توجه کنیم.

 

 

وی افزود: هر فرهنگ و تمدن و انقلابی تا در قالب هنر ریخته نشود شانس نفوذ و گسترش ندارد و ماندگار نخواهد بود.

 

 

سردار سلیمانی در ادامه با اشاره به اینکه قریب به 3 هزار نیروی جهادی در سیل سیستان و بلوچستان فعالیت می کنند اما توان ضبط و ثبت هنرمندانه ما کجاست؟ ادامه داد: جشنواره ره آورد سرزمین نور انتشار هنرمندانه مفاهیم، معارف فرهنگ و ارزش های ارزشمند دفاع مقدس است و با توجه به اینکه جمع محدود است اما قریب به 4 هزار اثر و آثار و حس ره آورد جوان و نوجوانی است که در منطقه عملیاتی رفتند.

 

 

وی با اشاره به اینکه هنر امروز ایران هنر مقاومت است نه هنر تسلیم و سازش، در ادامه گفت: مگر برجام نبود که چقدر سر ما کلاه گذاشتند و یک مقطعی ما محکم ماندیم و هرچه دشمن به سپر ما زد نتوانست لذا دنبال حیات خلوتی هستند که امریکا و اسرائیل بیاید و استفاده کند و ایران را با عزت نمی خواهند و دنبال این هستند که اندیشه و تفکر امامین انقلاب را خاموش کنند.

 

 

رئیس قرارگاه راهیان نور کشور بیان کرد: واقعا 50 سال دیگر خیلی مشکل با آیندگان این جامعه است تا به فرزندان ما که این روزگار را ندیدند فهماند که در روزگار انقلاب و جنگ تحمیلی هنگام پیروزی انقلاب، هنگام ورود امام در این سال ها که هر لحظه یک حادثه در این ممکلت و جامعه چه گذشته است، اگر هنرمندانه به تصویر کشیده نشود.

 

 

وی با اشاره به اینکه جسم شهدا و حاج قاسم و بیش از 200 هزار شهید دوران دفاع مقدس نیست اما وجود و یاد و خاطرات آن ها هست؛ گفت: هنری که امروز به نام هنر اسلامی و انقلابی ارائه می شود، آبروی جمهوری اسلامی ایران و  انقلاب اسلامی است.

 

 

سردار سلیمانی در ادامه با اشاره به اینکه رهبری در 16 اسفند 95 می فرمایند در سیمنار، ادبیات، روزنامه نگاری، سینما و فضای مجازی و ... باید بسیاری از کارها را انجام دهیم؛ اما ما داریم کوتاهی می کنیم که نباید کوتاهی کنیم، افزود: دفاع مقدس یک گنج است و باید این را  فناوری کنیم که یکی از بسترهای آن این است که با نگاه هنرمندانه به تصویر بکشیم.

 

 

وی ادامه داد: اگر امروز به سرمایه های خاطرات جنگ رو نیاوریم، دشمن میدان را از شما خواهد گرفت که یک خطر است و جشنواره ره آورد سرزمین نور هم در امتداد هنرمند کردن، به تصویر کشیدن و مستند سازی آثار دفاع مقدس است که قریب به 4 هزار آثار از کرمان آمده و سال گذشته در شانزدهمین دوره ملی ره آورد سرزمین نور قریب به 36 هزار آثار از سراسر کشور آمد که الحمدلله این جشنواره استانی شد و اولین جشنواره استانی که با نام شهدای مقاومت و حاج قاسم برگزار شده در تداوم آن حرکت است و در یک موقعیت مقتضی به واسطه همین جشنواره های استانی آثار بیش از 3 برابر شده است.

 

 

رئیس قرارگاه راهیان نور کشور گفت: تا نام، یاد و خاطره شهدا گفتمان می شود هیچ موشکی نفوذ پذیر نیست و هیچ چیزی نمی تواند این سد آهنین را بشکند چرا که انگیزه و اعتقاد پشت آن است و دلیل آن اخلاص و فداکاری است که در وجود رزمندگان و شهدا بود و امروز اگر همه حاج قاسم را می ستایند به خاطر جسم او نیست به خاطر روح او و عمل مخلصانه است.

 

 

کد خبر 881374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha