انقلاب اسلامی پایه و هسته اصلی مقاومت در جهان است

پژوهشگر علوم سیاسی با بیان این که انقلاب اسلامی پایه و هسته اصلی مقاومت در جهان است گفت: مقاومت یک اندیشه و تفکر است و هرگز به اسلحه و کارهای فیزیکی خلاصه نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، هم اندیشی علمی با موضوع «مقاومت و تدوام انقلاب اسلامی» شامگاه چهارشنبه(25دی) از سوی پژوهشکده علوم و اندیشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در تالار امام مهدی(عج) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

 

«رضا عیسی نیا» در این نشست با اشاره به گزاره های پیش روی مقاومت خاطرنشان کرد: گزاره اول چیستی مقاومت است، در نگاه بنده مقاومت فقط یک ابزار آلی نیست و فقط چشم و بازو دیده نمی شود و به اسلحه خلاصه نمی شود بلکه مقاومت یک اندیشه و تفکر متعالی است.

 

پژوهشگر علوم سیاسی یادآور شد: این تفکر همان گفته آیات قرآن و احادیث است که ظلم ستیز باشیم و ظلم کننده نباشیم، ما مقاومت را با دو آیه می‌ فهمیم که از ترکیب این دو به دست می‌ آید یکی «اعدوا لهم ما استعطعتم» و آیه دیگری «خذ حذرکم» یعنی مقاومت هم نیازمند کارهای فیزیکی و هم فکر است.

 

وی با تأکید بر این که انقلاب اسلامی پایه و هسته اصلی مقاومت در جهان است، ابراز کرد: جمهوری اسلامی بر یک قاعده استوار است و آن هم حوزه های علمیه و روحانیت است و روحانیت برای احیای قسط و عدل به عنوان یک قاعده، انقلاب اسلامی را به وجود آورده و رهبری و هدایت کردند.

 

عیسی نیا در ادامه بیان داشت: گزاره سوم در همین رابطه و در ادامه مطلب قبل است، قسط و عدل در چه فضایی قابل اجرا است؟ در این جا خود به خود بحث امنیت مطرح می‌ شود یعنی نسبت بین امنیت و عدالت باید مطرح شود، چون اگر در جامعه ای امنیت وجود نداشته باشد بحث از عدالت یک قصه و داستان محسوب می‌ شود.

کد خبر 881473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha