تبدیل مهدویت به گفتمان غالب جامعه، لازمه تشکیل تمدن نوین اسلامی است

حجت‌الاسلام لطفی با بیان‌اینکه باید موعودباوری و مهدویت به گفتمان جامعه تبدیل شده و انتظار فرج فعال و نهادینه شود، گفت: در تمدن اسلامی تنها کسانی بر مردم حکومت دارند که خداوند آنها را انتخاب کرده باشد.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، سومین نشست تخصصی «جایگاه فقه حکومتی در تحقق گام دوم انقلاب» به همت پایگاه تخصصی وسائل با حضور استادان برجسته حوزوی در مجموعه فرهنگی شهدای هفت تیر برگزار شد.

 

در این نشست حجت الاسلام «لطفی طی سخنانی اظهار کرد: از جمله مسائلی که در بیانیه گام دوم انقلاب اهمیت دارد زمینه‌سازی انقلاب برای ظهور امام عصر(عج) است.

 

این استاد مرکز تخصصی مهدویت درباره مفهوم و فلسفه تمدن، تصریح کرد: تمدن دو رکن دارد یکی تشکیل سازمان و نظم اجتماعی و دیگری پیشرفت و رشد مادی و معنوی انسان‌ها، در بیانیه گام دوم مقصود از پیشرفت توسعه نیست بلکه حرکت از وضعیت نامطلوب به سوی حرکت مطلوب است.

 

وی افزود: برای رسیدن به پیشرفت باید وضعیت نامطلوب امروز تحلیل و بررسی شده سپس وضعیت مطلوب و ایده‌آل مشخص و راهبردها و راهکارهای رسیدن به آن تبیین شود.

 

این استاد مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه انتظار نوعی حرکت به سوی وضعیت مطلوب و پیشرفت ایده‌آل است، ابراز کرد: مبانی پیشرفت باید بر اساس دستورات اسلام باشد زیرا اسلام به رشد همه ابعاد وجود مادی و معنوی انسان در دنیا و آخرت توجه دارد.

 

حجت الاسلام لطفی ادامه داد: بنیان و اساس تمدن نوین اسلامی بر مبنای دستورات و آموزه‌های اسلامی است که همچون انسان کمال‌جو همواره در حال حرکت و پیشرفت است، مساله مهدویت در تمدن اسلامی از دو طریق نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ارزیابی می‌شود.

 

وی با استناد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، بیان کرد: زیربنای تمدن نوین اسلامی، سبک زندگی اسلامی است متاسفانه، امروز سبک زندگی غربی در کشور ما رواج یافته که خسارات فراوانی بر ما وارد کرده است برای مقابله با آن باید جوانان همت جهادی داشته باشند.

 

این استاد مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه آن مدینه فاضله به هنگام ظهور محقق می‌شود، تاکید کرد: رسیدن به این مدینه فاضله حرکت در مسیر ظهور و تمدن نوین اسلامی است، امروز بیشتر مردم دنیا فهمیدند که لیبرالیسم نمی‌تواند آنها را نجات دهد.

 

حجت الاسلام لطفی افزود:‌ باید موعودباوری و مهدویت به گفتمان جامعه تبدیل شده و انتظار فرج فعال و نهادینه شود، حرکت و ساختارها طبق آن صورت گیرد تا تمدن نوین اسلامی تشکیل شود.

 

وی با بیان اینکه در سبک زندگی اسلامی توجه به بینش‌ها، گرایش‌ها و کنش‌ها ضرورت دارد، گفت: در تمدن نوین اسلامی سبک زندگی اسلامی با معنای درست آن ارائه می‌شود و این با مهدویت تحقق خواهد یافت.

 

این استاد مرکز تخصصی مهدویت افزود: در تمدن اسلامی تنها کسانی بر مردم حکومت دارند که خداوند آنها را انتخاب کرده باشد در غیر این صورت طاغوت محسوب شده و مردم باید در مقابل آنها ایستادگی کنند.

 

حجت الاسلام لطفی در ادامه بیان کرد:‌ در تمدن نوین اسلامی مردم ظلم‌ستیز و عدالت طلب هستند و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب برای این تمدن باید به ظرفیت داخلی خود توجه داشت و جوانان برای ظهور که انقلاب جهانی است حرکت‌های جهادی داشته باشند.

 

بنابراین گزارش در انتهای این نشست نخستین نشریه تخصصی با موضوع «فقه حکومتی» با صاحب امتیازی پایگاه تخصصی وسائل رونمایی شد.

 

کد خبر 882115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha