مقدمه تحقق ظهور قرار گرفتن در مسیر صلاح است

حجت الاسلام میردامادی تأکید کرد: برای ظهور منجی فاعلیت فاعل تمام است ولی هنوز قابلیت قابل تکمیل نشده است، یعنی تا افراد جامعه در مسیر صلاح قرا نگیرند ظهور محقق نمی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام «سید مجید میردامادی» در کمیسیون مبانی و مفاهیم نظریه انتظار همایش «نظریه انتظار در اندیشه آیت الله العظمی خامنه ای» که امروز(پنجشنبه 3بهمن) در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با اشاره به مبانی نظریه انتظار ظهور منجی بشریت اظهار داشت: اعتقاد به ظهور منجی اجماعی مذهب امامیه و عقیده مذاهب اسلامی و ارباب ادیان است.

 

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه افزود: نظریه انتظار که با دلائلی به اثبات رسیده بر مبانی بدیهی و نظری استوار است که ما در مقاله خود تلاش کرده ایم مهمترین مبانی نظریه مزبور را تعیین کنیم.

 

وی در ادامه با بیان این که بحث از مبانی مهمترین گفتمان یعنی انتظار ظهور منجی و مهدویت در جهان معاصر را توجیه می‌ کند، عنوان کرد: از جمله نتایجی که بنده به آن دست پیدا کرده ام این است که ولایت بالذات و مطلق به حق تعالی اختصاص دارد و دارای اقسامی است.

 

حجت الاسلام میردامادی با اشاره به این که وجود تکوینی و ولایت تشریعی ولی در هر زمانی بر مبنای تداوم تکلیف ضرورت دارد، گفت: به عقیده ما نبوت و خاتمیت حضرت پیامبر ثابت است و امامت امام معصوم حاکم بر مردم نیز ثابت است و طبق سنت الهی، انسان کامل حجت و خلیفه خدا در زمین است.

 

وی بیان داشت: طبق سنت الهی مستضعفان وارث زمین خواهند بود و طبق سنت الهی، حق بر باطل پیروز است و نظریه انتظار نیز بر اثبات عالم غیب و ایمان بر آن مبتنی است و البته نظریه انتظار در مقام اثبات منجی بر حجیت کتاب و سنت و حجیت ظهور آنها مبتنی است.

 

استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: برای ظهور منجی فاعلیت فاعل تمام است ولی هنوز قابلیت قابل تکمیل نشده است، یعنی تا افراد جامعه در مسیر صلاح قرا نگیرند ظهور محقق نمی شود.

کد خبر 884408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha