همایش نظریه انتظار در اندیشه آیت الله العظمی خامنه ای آغاز شد

همایش «نظریه انتظار در اندیشه آیت الله العظمی خامنه ای» با حضور آیت الله امامی کاشانی از دقایقی پیش در قم آغاز شده و تا عصر امروز ادامه داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، همایش یک روزه «نظریه انتظار در اندیشه آیت الله العظمی خامنه ای» از دقایقی پیش در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی آغاز شد.

 

در این همایش که امروز(پنجشبه 3بهمن) در حال برگزاری است تا دقایقی دیگر حجت الاسلام والمسلمین لک‌زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برای عرض خیرمقدم پشت تریبون قرار خواهد گرفت.

 

در ادامه این همایش که جمع زیادی از اساتید، علما، اعضای هیأت علمی، مدرسان حوزه و دانشگاه، طلاب و پژوهشگران حضور دارند، حجت الاسلام حسین الهی نژاد رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی به ایراد سخنرانی می‌ پردازد.

 

 در پایان بخش سخنرانی های صبحگاهی، آیت الله محمد امامی کاشانی عضو مجلس خبرگان رهبری به عنوان سخنران ویژه حضور پیدا خواهد کرد.

 

از ساعت 10 امروز تا 14 نیز پنل های چهارگانه تخصصی همایش یاد شده، آغاز می‌ شود که کمیسیون تخصصی اول «مفاهیم و مبانی نظریه انتظار»، کمیسیون تخصصی دوم «جامعه منتظر؛ وظایف، شاخصه ها و کارکردها»،  کمیسیون تخصصی سوم «جامعه منتظر: راهبردها و آسیب ها و کمیسیون تخصصی چهارم «نظریه انتظار و تمدن سازی نوین اسلامی» خواهد بود.

 

همچنین طبق اعلام روز گذشته حجت الاسلام الهی نژاد به خبرنگار شبستان، قرار است در این همایش از جدیدترین آثار مهدوی نیز رونمایی شود.

 

بخش پایانی همایش نیز عصر امروز آغاز می‌ شود که از ساعت 15 رؤسای کمیسیون های یاد شده به ارائه گزارشی از کمیسیون خود می‌ پردازند و در پایان دکتر محمد اسحاقی نمایندة  مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای) سخنرانی می‌ کند.

 

سخنران اختتامیه نیز حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خواهد بود.

کد خبر 884308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha