هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با سراسر کشور، هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، فردا یازدهم بهمن ماه در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، «ابراهیم لایقی» در این رابطه اظهار داشت: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز جمعه یازدهم بهمن ماه در محل ساختمان مرکزی دانشگاه پیام نور در تبریز برگزار می‌شود.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این که این آزمون در دو گروه امتحانی برگزار می‌شود، افزود: این آزمون در گروه حفظ قرآن کریم، گروه مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت(ع) بصورت کتبی برگزار می‌شود.

لایقی گفت: این دوره از آزمون با هدف سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور، ایجاد انگیزه میان عموم مردم جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، راهبری آموزش‌های قرآن و عترت در مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به‌ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان و به‌روزرسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور در رشته‌های مختلف آموزش قرآن و عترت برگزار می گردد.

وی با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان استان  آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: چهار هزار و ۵۷  نفر از کل استان آذربایجان‌شرقی در این آزمون ثبت نام کرده‌اند که هدف از برگزاری این آزمون ارزیابی مؤسسات قرآنی و قرآن‌آموزان مؤسسات فرهنگی در سطح کلان است.

لایقی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه این آزمون در دو نوبت برگزار خواهد شد، خاطر نشان کرد: نوبت اول مربوط به گروه حفظ قرآن کریم در ۱۰ رشته و نوبت دوم مربوط به حفظ  مفاهیم قرآن و و معارف اهل بیت (ع) در ۴ رشته برگزار خواهد شد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل با اشاره به اعطای مدرک معتبر از طرف معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرکت کنندگان، افزود: همچنین برای شرکت کنندگانی که در این آزمون نفره قبولی بالای ۷۰ را کسب کنند به قید قرعه حوایزی اهدا می‌شود.

گفتنی است؛ هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع)، همزمان با سراسر کشور، ۱۱ بهمن سال‌ جاری در استان آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.

کد خبر 887304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha