افتتاح ۱۳۶۵ پروژه عمرانی و اقتصادی در آذربایجان‌شرقی

استاندار آذربایجان شرقی از افتتاح ۱۳۶۵ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری افزون بر ۶ هزار میلیارد تومان همزمان با دهه فجر در این استان خبر داد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تبریز، «محمدرضا پورمحمدی» امروز در جمع خبرنگاران به تشریح پروژه‌های قابل افتتاح استان در دهه فجر پرداخت و اظهار داشت: همزمان با دهه فجر ۱۳۶۵پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری افزون بر ۶ هزار میلیارد تومان در استان افتتاح می شود.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: از مجموع این پروژه‌ها، ۷۸۸ پروژه در مناطق شهری و ۵۷۷ پروژه در مناطق روستایی اجرا شده است و ۱۱۵ پروژه نیز جزو پروژه‌های ملی به شمار می‌آیند.

وی افزود: ۱۱۲ پروژه از پروژه‌های دهه فجر با اعتبار ۳۸۰۰ میلیارد تومان توسط شهرداری‌ها و ۳۷۷ پروژه با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان توسط دهیاری‌های استان اجرا شده است.

پورمحمدی با اشاره به اینکه از مجموع این پروژه‌ها، ۲۲۸ پروژه، اقتصادی و ۱۱۳۷ پروژه، عمرانی است، افزود: ارزش پروژه‌های اقتصادی، ۵۰۰ میلیارد تومان و ارزش پروژه‌های عمرانی بیش از پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی به مهم‌ترین پروژه‌های قابل افتتاح استان در دهه فجر نیز اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی ۴۵ سایت مخابراتی، آبرسانی به ۱۷ روستا و گازرسانی به ۹۵ روستا، نوسازی ۸۴۰۰ واحد مسکن روستایی، خط انتقال اتیلن از میاندوآب به تبریز، ۴۰ مدرسه و ۲۲ مرکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی، آبیاری نوین در ۶۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان، بهسازی راه دسترسی ۲۰ روستا، سه قطعه از بزرگراه خواجه- ورزقان، یک قطعه از بزرگراه صوفیان- شبستر و تعدادی از ایستگاه‌های باقی‌مانده خط یک متروی تبریز از جمله پروژه‌های مهمی هستند که دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین گفت: همزمان با دهه فجر امسال عملیات اجرایی ۶۲ پروژه نیز با اعتبار پیش‌بینی‌شده ۴۴۵ میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

کد خبر 887318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha