تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری، کاهش یافته است

سمساری گفت: بیش از ۱۸۴ هزار بازنشسته و مستمری بگیر در استان آذربایجان‌شرقی تحت پوشش اداره کل تأمین اجتماعی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «جعفر سمساری» امروز در نشست خبری، با اصحاب رسانه استان که به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر ترتیب یافته بود، اظهار داشت: علیرغم چالش‌های ناشی از شرایط اقتصادی کشور، سازمان تامین اجتماعی کلیه تعهدات خود در قبال ذی‌نفعان را انجام داده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که طی سال جاری، تعداد بیمه شدگان اجباری شاغل در کارگاه‌ها به نسبت سال گذشته افزایش و تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری، کاهش یافته است، گفت: بالغ بر 697 هزار نفر بیمه شده اصلی تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند.

وی، تعداد کارگاه‌های فعال و نیمه فعال را 50 هزار کارگاه دانست و خاطرنشان کرد: بیش از 184 هزار بازنشسته و مستمری بگیر تحت پوشش اداره کل تأمین اجتماعی هستند که در دهه ماهه اول سال جاری بالغ بر 2880 میلیارد تومان از بابت تعهدات بلند مدت در قالب حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران به این قشر پرداخت شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان میزان پرداختی از بابت تعهدات کوتاه مدت را 34 میلیارد تومان و مقرری بیمه بیکاری پرداخت شده را 170 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ایفای این تعهدات، نیازمند تأمین منابع پایدار است که مستلزم رونق اشتغال و تولید می باشد.

سمساری، توسعه خدمات الکترونیک، در جهت حرکت از سیستم‌های سنتی به فرآیندهای نوین، به منظور ارائه خدمات سریع و آسان را از مهمترین رویکردهای سازمان طی سال‌های اخیر برشمرد و گفت: اجرای طرح پرونده الکترونیک از زیرساخت‌های توسعه خدمات غیرحضوری است که بالغ بر 54 درصد آن در استان اجرایی شده و با دقیق و سرعت تداوم دارد.

وی، بخشودگی جرائم، ترویج مفاهیم بیمه و تامین اجتماعی و تعمیم و گسترش انواع بیمه های اجتماعی را از دیگر برنامه های اجرا شده سازمان در سال اخیر دانست و ادامه داد: تکریم مخاطبین و جلب رضایت ذینفعان از مهمترین اولویت‌های سازمان در فرآیند ارائه خدمات است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان افزود: در این راستا ضمن استقرار میز خدمت در واحدهای اجرایی، فرآیندهای الکترونیک و غیرحضوری در بستر وب و تلفن همراه در دسترس مخاطبین قرار گرفته که آمار موجود نشان از استقبال شرکای اجتماعی از سامانه های غیرحضوری سازمان دارد.

وی مطالبات معوق قطعی شده شعب تابعه اداره کل تأمین اجتماعی استان از کارفرمایان را بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: علیرغم وجود این حجم مطالبات، ارائه خدمات در قبال بیمه شدگان بدون هیچ خللی تداوم داشته است.

همچنین «جمال الدین نیکنامی» مدیر درمان تامین اجتماعی استان در سخنانی با بیان اینکه سه مرکز درمانی ملکان، عجبشیر و هشترود با توجه به احداث ساختمان اداری و تجهیزات پزشکی، آماده بهره برداری می باشد، اظهار داشت: با تأمین نیروی انسانی مورد نیاز، این سه مرکز درمانی تا پایان سال جاری خدمات رسانی خود به مخاطبین را آغاز خواهند نمود.

وی، مبلغ پرداختی از بابت هزینه های درمان مستقیم و غیرمستقیم در ده ماهه اول سال جاری در استان را بیش از هزار میلیارد تومان اعلام نموده و افزود بدهی سازمان به مراکز درمانی وزارت بهداشت و درمان تا پایان سال 97 تسویه شده و طبق برنامه ریزی های انجام شده مقرر است، مطالبات مربوط به سال جاری این مراکز تا پایان سال جاری پرداخت گردد.

نیکنامی، با تأکید بر اینکه اعتبار مورد نیاز برای احداث بیمارستان 327 تختخوابی تأمین اجتماعی در جنوب شرقی تبریز در سال 98 پیش بینی شده است، از عدم همکاری دستگاه های ذیربط در استان در راستای واگذاری زمین مورد توافق، انتقاد کرد و گفت: اجرای عملیات احداث این بیمارستان بر اساس مصوبه هیأت وزیران، منوط به واگذاری زمین به سازمان تأمین اجتماعی است. 

کد خبر 888113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha