ابتکار عمل کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی در جذب نوجوانان به مسجد

مدیرمسؤول کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی(عج) تبریز گفت: در روزگاری که دشمنان انقلاب کمر به نابودی ما بسته اند به هر وسیله صالحی باید در فکر جذب حداکثری جوانان و نوجوان به مسجد و محافل دینی باشیم.

«حسن انصاری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی(عج) تبریز که چند سالیست به همت فعالان مسجد زینبیه محله مارالان تبریز تاسیس شده است؛ با دارا بودن جوانانی با انگیزه و مؤمن طرح های خوبی در عرصه های فرهنگی و مذهبی اجرا می کند.

مدیرمسؤول کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی(عج) تبریز ادامه داد: مدتی بود همراه تعدادی از دوستان مسجدی به تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره جذب حداکثری جوانان به مساجد در فکر یک راهکار نو برای تحقق این موضوع بودیم که به عنایت حق تعالی و اندیشه خلاق بچه های مسجد، طرحی را با عنوان «مسابقه محله» آماده و اجرا کردیم. 

وی در تبین این طرح خاطرنشان کرد: طرح مسابقه محله که به بهانه گرامیداشت دهه فجر و با هدف جذب حداکثری نوجوانان به مسجد در محله مارالان تبریز با حضور بیش از صد نوجوان پرانگیزه اجرا شد، حاصل ساعت ها کار فکری و بحث و هم اندیشی جوانان تحصیل کرده اهل مطالعه و تحقیق کانون فرهنگی هنری انصار المهدی(عج) است، که آثار پربرکتی به دنبال  خواهد داشت. 

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود به ابتکار تبلیغ این مسابقات اشاره کرد و گفت: پس از بحث و بررسی با دوستان بر آن شدیم، یک روش نو و جذاب برای تبلیغ این مسابقه ابداع کنیم و اینطور شد که دعوتنامه هایی به صورت دست نوشته با متن هایی بسیار دقیق و حساب شده تهیه کردیم و قرار بر این شد که توسط نوجوانان مسجدمان به عنوان دعوت کننده به مسابقه با رویی خوش و لحنی عاطفی در سطح مدرسه توزیع شود. که البته نتیجه داد و مورد استقبال واقع شد. 

وی ادامه داد: جالب است بدانید خلاقیت این کانون در جذب جوانان شامل دو بخش بود که قسمت اول را نوجوانان مسجد با دعوت همسن و سالان خود به مسابقه انجام دادند و قسمت دوم، توسط افرادی منتخب به عنوان هادی در مراحل مسابقه انجام می شد، بدین صورت که با یک سری شگردهای روان شناختی بصورتی کاملا نامحسوس سعی در جذب نوجوان به مسجد با اعمال و رفتارشان داشتند که به نظر من در هر دو مرحله به اهداف تعیین شده دست یافتیم. 

مدیرمسؤول کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی(عج) تبریز افزود: امسال این طرح برای اولین بار در چهار رشته تنیس روی میز، فوتبال دستی، دارت و جنگ شادی با جایزه های متنوع و پذیرایی آبرومندانه از مهمانان برگزار شد که نسبت به بضاعت مالی کانون، کار بسیار بزرگی بود و امید است با عنایت مسؤولان امر در سالهای آینده شاهد افزایش کمی و کیفی این مسابقات باشیم.

کد خبر 891666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha