حوزه نیازمند تربیت استوانه هایی همچون علامه امینی است

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) کیان اسلام و شیعه را در خطر دانست و گفت: امروز بیش از هر زمانی حوزه نیازمند تربیت استوانه هایی همچون علامه امینی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله «محمدجواد فاضل‌لنکرانی» عصر امروز(چهارشنبه 23 بهمن) در دیدار طلاب و اساتید مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی با بیان این که این مؤسسه یکی از مراکز معظم علمی در حوزه علمیه مشهد مقدس محسوب می‌ شود، اظهار داشت: این مؤسسه یکی از نقاط قوت مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) محسوب می‌ شود که در کنار این مرکز فعالیت می‌ کند.

 

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افزود: لازم است قبل از هرچیزی از برادر عزیزمان محقق ارجمند حجت الاسلام افضل آبادی تشکر کنیم که با درایت و مدیریت برجسته و دلسوزی این چند سال را مدیریت کردند و مجموعه تحت نظارت ایشان رو به رشد و تعالی بوده است.

 

وی افزود: فضلای بسیار خوبی در این مجموعه حضور پیدا کرده اند و آثار این کار الان مشهود است، البته آثار گسترده تر آن در حوزه های علمیه و هم در میان دانشگاهیان و هم در میان مردم و به صورت کلان در بین شیعه بیشتر در آینده مشهود خواهد بود.

 

آیت الله فاضل‌لنکرانی عنوان کرد: ما هر روز نیازمند معرفت به حجت زمان هستیم، از این رو هم خودتان را مجهز کنید و هم لازم است حوزه های علمیه به برکت شما دارای استوانه و وزنه هایی برای دفاع از کیان اسلام و شیعه بشود و ما باید امروز صدها علامه امینی و بزرگانی در فقه و اصول داشته باشیم که هرچند فعلا نداریم ولی آینده روشن است.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که برخی افراد کم سواد به راحتی روایات شیعه را مورد خدشه قرار می‌ دهند و در آن ها تشکیک می‌ کنند، خاطرنشان ساخت: این روایات سرمایه بزرگ شیعه است و روی چه مبنایی می‌ توان آنها را رد کرد در حالی که خود ائمه برای صحت روایات خود معیار قرار داده اند تا جایی که گفته اند اگر مضمون یک روایت مطابق قرآن کریم یا روایات پیامبر باشد معتبر است و الا معتبر نیست و کاری به راوی ندارند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: برنامه این مؤسسه در درجه اول نفعش به خود شما برمی گردد و شما را در مسیر اعتقاد، محکم نگاه می‌ دارد و نمی گذارد که شما از مسیر اسلام واقعی و ایمان و شیعه خارج بشوید و در ادامه کمک می‌ کند که بتوانید از افراد دیگر هم دستگیری داشته باشید./1330/

کد خبر 893553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha