آمادگی ادارات ثبت احوال برای خدمات رسانی به مردم

مهرآور گفت: تمام ادارات ثبت احوال خراسان جنوبی از زمان شروع انتخابات تا پایان رای گیری از مردم آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

«علیرضا مهرآور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: تمام شناسنامه های تعویضی مردم صادر شده است و ادارت ثبت احوال خراسان جنوبی امروز (۲ اسفند) از آغاز تا پایان انتخابات مشغول فعالیت هستند تا آن دسته از افرادی که شناسنامه های خود را تحویل نگرفته اند، با مراجعه حضوری و دریافت سجل خود، در انتخابات شرکت کنند.

 

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی افزود: برای افرادی که شناسنامه خود را عوض نکرده اند و شماره ملی آن ها در شناسنامه قدیمی آن ها درج نشده و یا به هر دلیلی شماره ملی آن ها در دسترس نیست و نمی دانند، می توانند به ادارات ثبت احوال استان مراجعه کنند و شماره ملی خود را دریافت کنند.

 

مهرآور با بیان اینکه داشتن کارت ملی هوشمند برای انتخابات الزامی نیست، گفت: بر اساس قانون انتخابات ملاک رای دادن افراد، داشتن شماره ملی و اصل شناسنامه است و همراه داشتن کارت ملی در تسریع امور انتخابات موثر است.

 

مهرآور بیان  کرد: برای افرادی در یکم و دوم اسفندماه تازه به سن 18 سال کامل رسیده اند، به صورت استثناء امروز؛ شناسنامه عکس دار صادر می شود، لذا این افراد می توانند به ادارات ثبت احوال مراجعه و شناسنامه عکس دار خود را دریافت و در انتخابات شرکت کنند.

 

وی با بیان اینکه تمامی ادارت ثبت احوال استان امروز و در جریان انتخابات مشغول خدمات رسانی به مردم هستند، گفت: همچنین تمامی دفاتر پیشخوانی که خدمت ثبت احوال ارائه می دهند، مکلف هستند امروز باز و خدمات ارائه دهند، چراکه افرادی که از طریق این دفاتر درخواست تعویض شناسنامه داده اند، می توانند شناسنامه خود را تحویل و در انتخابات حضور داشته باشند.

 

خراسان جنوبی دارای ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه اصلی است و ۶۷۷ شعبه اخذ رای در این استان دایر می‌شود که ۷۱ شعبه نسبت به انتخابات دوره قبل مجلس شورای اسلامی افزایش یافته است.

 

خراسان جنوبی چهار کرسی در مجلس یازدهم دارد و بیش از ۵۶۴ هزار نفر در این استان مرزی واجد شرایط رای دادن هستند.

کد خبر 896577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha