نرخ مشارکت مردم استان یزد بالاتر از متوسط کشوری است

طالبی با اشاره به میزان مشارکت مردم گفت: پیش بینی مشارکت مردم استان یزد بالاتر از متوسط کشوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمد علی طالبی» دقایقی پیش در جمع خبرنگاران استان یزد با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات گفت: خوشبختانه در استان یزد از صبح امروز بر اساس برنامه وزارت کشور، کار خود را راس ساعت 8 آغاز کرد و در شاخص آنلاین بودن شعب ثبت نام نیز درصد بالای قریب به صد درصد را در دقایق اولیه به دست آوردیم که نشان دهنده استقرار خوب شعب و آغاز به کار آنها بود.

 

استاندار یزد خاطرنشان کرد: حضور در شهرستان های تفت، یزد، اردکان، میبد، اشکذر و ابرکوه نیز از جمله برنامه های ما بود که خوشبختانه فرآیند انتخابات در تمامی شهرستان ها به خوبی در حال انجام است.

 

وی افزود: امسال نسبت به دوره های قبل اعتراضات کمتری از ناحیه کاندیداها و ستادها واصل شد که نشان دهنده تخلفات کمتر در شعب ثبت نام و اطراف شعب بود.

 

طالبی ادامه داد: ما تا ساعت پایانی روال معمولی را برای حضور مردم داشتیم و در دو سه ساعت اخیر با افزایش حضور مردم تمدید زمان اخذ رای را داشتیم که تا ساعت 10 شب تمدید شده است و اکنون نیز در حال ارزیابی شهرستان ها هستیم که احتمالا تمدید را به وزارت کشور اعلام خواهیم کرد.

 

استاندار یزد بیان کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی همیشه نرخ مشارکت معادل متوسط کشوری بوده است و استان یزد به طور معمول در طول ادوار گذشته نرخ مشارکت متوسط کشوری داشتیم و الان نیز با اطمینان بیان می کنیم که این میزان بالاتر از نرخ متوسط کشوری است.

 

وی با اشاره به زمان اعلام نتایج گفت: شمارش آرا انتخابات، زیاد زمان نمی برد و به غیر از چند شعبه پرتعداد، در یک بازه زمانی کوتاه شمارش آرا تمام می شود و در پایان نیز صورتجلسات در سیستم ثبت می شود و امیدواریم تا صبح فردا نتایج به صورت کامل اعلام شود.

 

کد خبر 897125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha